Przejdź na stronę główną Interia.pl

Idealny do miasta, idealny dla kobiety

Nowy Nissan Micra to samochód idealny dla kobiet - mały, ale przestronny i "pojemny", szykowny, praktyczny i ekologiczny. To najlepszy przyjaciel w miejskiej dżungli.

Reklama

Na rynku pojawiła się właśnie czwarta generacja Nissana Micra, auta, które pokochało wielu kierowców. Micra to najpopularniejszy model marki Nissan. Jego rynkowy debiut - pod nazwą March - miał miejsce w 1982 roku. W Europie auto zostało przedstawiono jako Micra.

Tworząc swoje najnowsze dzieło, projektanci nowej Micry brali pod uwagę upodobania potencjalnych Klientów ze 160 krajów, chcąc sprostać ich oczekiwaniom i wymaganiom. Auto bowiem zawsze cieszyło się opinią łatwego i prostego w prowadzeniu i utrzymaniu.

"To był nie tylko nowy samochód, ale również przełomowy projekt. Od samego początku zmieniliśmy sposób dotychczasowej pracy. Stworzyliśmy zupełnie nową metodę opracowywania samochodów" - powiedział o nowej Micrze Vincent Cobee, Dyrektor Programowy V-Platform Nissan Motor Co Ltd.

Komfort i bezpieczeństwo

Micra czwartej generacji została zaprojektowana i zbudowana na zupełnie nowej platformie V Nissana, opracowanej przy zastosowaniu zupełnie nowych procesów inżynieryjnych. Samochód zaprojektowano w Japonii, ale produkowany będzie w co najmniej czterech fabrykach: w Tajlandii, Indiach, Meksyku i Chinach.

Przy pracach nad nową wersją auta dużą uwagę przywiązywano do wytrzymałości konstrukcji chroniącej pasażerów w momencie zderzenia czołowego. W Europie Micra będzie standardowo wyposażona w ABS, oraz poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe, a także napinacze pasów. System bezpieczeństwa wspomaga zastosowanie systemu ABS oraz ESP odcinającego moc i wyrównującego siłę hamowania w sytuacji wykrycia przez czujniki utraty stabilności bądź przyczepności.

"Auto ma być jakby przedłużeniem Twojego ciała. Idealnie do Ciebie pasować, oferując bezstresową jazdę" - komentuje drugi główny projektant, Makato Yamane.

Małe, a jednak duże

Idąc wbrew dominującym w autach miejskich trendom, Micra zachowała kompaktowe rozmiary, czyniąc ją idealną do jazdy miejskiej. Wymiary nowej Micry są zbliżone do aktualnego modelu (3780 mm/ 1665 mm, wysokość 2450 mm). Nowy gładki kształt dachu i subtelny spojler minimalizują opór aerodynamiczny, wpływając także na zmniejszenie spalania oraz szkodliwych emisji.

Zawieszenie nowej Micry również zostało zaprojektowane tak, by zwiększyć pojemność bagażnika, ale nie kosztem wydajności. Podczas projektowania samochodu dużą wagę przywiązywano do tłumienia wstrząsów powstających podczas jazdy po nierównym terenie, dzięki czemu nowa Micra świetnie poradzi sobie nawet na nawierzchniach stanowiących duże wyzwanie. Minimalizacja poziomu hałasu i wibracji wewnątrz kabiny zapewnia większy komfort jazdy.

Na rynku będą dostępne modele z silnikiem dostosowanym do lokalnych potrzeb. W Europie będą do wyboru dwie opcje silnikowe - obydwie to warianty nowego 1,2-litrowego trzycylindrowego silnika benzynowego Nissana oznaczonego jako HR16. Jego moc maksymalna to 80 KM przy momencie obrotowym 108 Nm. Poziom emisji CO2 dla tego modelu wynosi niespełna 115g/km.

Silnik można połączyć zarówno z 5-biegową skrzynią manualną o krótkim skoku oraz zaawansowaną, nowoczesną automatyczną skrzynią CVT.

Po prostu… ładny

Przy projektowaniu Micry Makato Yamane szczególną uwagę zwrócił na stylistykę, która ma się podobać zarówno kobietom, jak i mężczyznom - kompaktową i zwartą sylwetkę oraz całościowy wygląd samochodu, mający świadczyć o statusie społecznym jego właściciela.

Oprócz stylistycznych nowinek, np. trójwymiarowej bryły przodu zakończonej grillem, dzięki czemu auto ładniej się prezentuje, nowa Micra zachowała także charakterystyczne cechy modelu, m.in. zakrzywioną linię szyb bocznych. "Kluczowym elementem poprawionej prezencji auta na drodze jest jego wysoka, zaakcentowana linia boczna z mocnymi przetłoczeniami, tworzącymi wrażenie zwartości i podwyższonego poziomu bezpieczeństwa pasażerów" - podkreśla Makato Yakame.

Zespół Yakamy postawił sobie za cel oddanie stylistyki karoserii wewnątrz samochodu, co zaowocowało deską rozdzielczą w postaci "podwójnej bańki" z okrągłymi zegarami i podobną linią schowka po stronie pasażera, co nadaje kabinie nowoczesny i stylowy wygląd. Dwuwarstwowy schowek po stronie pasażera uzupełnia dodatkowa półka na górze oraz małe kieszenie porozmieszczane w różnych miejscach samochodu, także na konsoli centralnej i drzwiach.

Nowa Micra ma także mniej podzespołów niż inne samochody Nissana o podobnych rozmiarach. Deska rozdzielcza składa się z 28 elementów zamiast ponad 50 - jak w podobnych modelach konkurencji.

Gdzie zaparkować?

Nowa Micra ma także kilka nowinek technicznych, mających ułatwić życie jej właścicielom. Auto wyposażone jest w czujniki parkowania oraz nowy system wspomagania parkowania - ta niespotykana w tym segmencie aut funkcja spotka się zapewne z przychylnością kierowców zmuszanych często do parkowania w trudnych warunkach miejskich.

Inne funkcje to inteligentny kluczyk, Nissan Connect, system audio z nawigacją oraz ekranem dotykowym, szklany dach, automatyczne wycieraczki, dostosowanie głośności radioodbiornika do szybkości jazdy, uruchomienie auta przyciskiem oraz komputer pokładowy pokazujący w czasie rzeczywistym informacje o spalaniu, zasięgu i temperaturze na zewnątrz. Auto wyposażone jest także w automatyczny system zamykania drzwi z czujnikiem prędkości.

Nissan Micra to samochód idealny dla młodych, aktywnych kobiet. To także idealny samochód miejski. Vicent Cobee, dyrektor programowy mówi o Micrze czwartej generacji: "Stworzyliśmy auto, które nie tylko dobrze wygląda i jest lekkie, wytrzymałe i przestronne. Micra jest wyrafinowana, ale też genialnie prosta".

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje