Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Piękna sylwetka w cztery tygodnie

Kto z nas nie chciałby prezentować się w bikini jak gwiazdy z pierwszych stron kolorowych magazynów? Taka sylwetka wymaga ciężkiej pracy i wielu wyrzeczeń, ale każdy może ją osiągnąć.

Nie zalecamy drakońskich diet, które może i przynoszą szybkie efekty, ale niestety mocno wyniszczają organizm i nie chronią przed efektem jojo. Na szczęście istnieją inne sposoby na szybkie i przede wszystkim zdrowe zrzucenie wagi przed niespodziewanym wyjazdem lub ważną imprezą. Sylwetkę da się poprawić błyskawicznie, trzeba jednak mieć świadomość, że wymaga to nie tylko wyrzeczeń, ale i ciężkiej pracy. Nagłe zmiany w funkcjonowaniu organizmu nie są wskazane, jednak raz na jakiś czas można sobie pozwolić na ekspresowe działanie.

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Reklama

Praca nad sylwetką przede wszystkim powinna opierać się na intensywnych treningach. Ćwiczenia zawsze zaczynamy od porządnej rozgrzewki, która uchroni nas przed kontuzjami. Następnie przechodzimy do treningu cardio. Jeśli ćwiczymy na siłowni, możemy się po prostu przenieść na bieżnię, jeśli w domu - zrobić kilkadziesiąt pajacyków lub bieg w miejscu. Na czym polega trening właściwy? Nasza seria składa się z kilku ćwiczeń wykonywanych po około 20 powtórzeń każde. Mogą znaleźć się wśród nich pompki, przysiady, burpees (czyli padnij-powstań), podciąganie czy ćwiczenia ze sztangą. Po każdej takiej serii wykonujemy dwuminutową przerwę, zaleca się trzykrotne powtórzenie całego zestawu ćwiczeń. Na końcu robimy kilkuminutowe rozciąganie i wyciszenie. Każdy zna granice swojego organizmu, jeśli nie mamy siły zrobić kolejnego przysiadu, to nie warto się nadwyrężać. Nie ma sensu również biegać na siłownię codziennie, organizm potrzebuje czasu na regenerację, dlatego godzinny trening trzy razy w tygodniu zupełnie wystarczy. Formę zbudujemy stopniowo. 

Jak się odżywiać?

W okresie wzmożonej aktywności fizycznej musimy pamiętać o odpowiedniej diecie. Ciało po treningu potrzebuje białka do budowania mięśni, z kolei przed ćwiczeniami warto wspomóc się węglowodanami, by mieć energię do ćwiczeń. Dlatego zaleca się spożycie na przykład banana przed wejściem na siłownię i twarogu po treningu. Ponadto, jeśli bardziej zależy nam na zrzuceniu wagi, niż budowaniu formy sportowca, to należy zmniejszyć porcje posiłków. Lepiej jeść mniej, ale często, niż doprowadzać do ataków głodu i objadać się bez opamiętania pierwszą jadalną rzeczą, która wpadnie nam w ręce. Szczególnie że zazwyczaj kończy się to na jedzeniu wysokokalorycznych batonów lub produktów pszennych.

Jak dbać o ciało?

Wraz ze spadkiem wagi ciała mogą pojawić się problemy ze skórą, która zaczyna nieestetycznie obwisać. Ćwiczenia pomagają ją naprężać, dlatego dużo lepiej wygląda ciało osoby, która zrzuciła zbędne kilogramy dzięki treningom, niż tej, która po prostu spaliła tłuszcz przez odchudzanie. Niemniej jednak warto wspomóc się ujędrniającymi kosmetykami. Rozrzedzenie sieć włókien kolagenowo-elastynowych sprawia, że skóra staje się obwisła i traci swoją elastyczność. Dzieje się tak również dlatego, że w trakcie odchudzania tracimy "wypełniacz" w postaci tłuszczu. Na szczęście innowacyjne kosmetyki są w stanie przywrócić skórze jędrność. Warto szukać tych z algami i biopolimerami. Obydwa składniki intensyfikują produkcję włókien, dzięki czemu przywracają skórze elastyczność i piękny wygląd.

Jak się zmotywować?

Jeśli brakuje nam silnej woli, możemy poprosić kogoś bliskiego, by podjął z nami wyzwanie. Podołać zadaniu ułatwiają też zakłady - wraz z wysokością stawki wzrasta szansa na to, że uda nam się przetrwać ciężkie treningi i odnieść sukces. Warto również rozpisać sobie harmonogram posiłków i ćwiczeń, to ułatwia na bieżąco kontrolować realizowanie planu. Nie wolno zapominać o tym, że równie regularnie, jak ćwiczeniom, powinniśmy oddawać się zabiegom pielęgnacyjnym, ale prawdopodobnie do tego nie trzeba nikogo nakłaniać. Pomóc powinien też centymetr oraz waga -wyniki pomiarów będziemy zapisywać w tabelce. Znikająca nadwaga doskonale motywuje do dalszej pracy.

  Poprawa sylwetki w cztery tygodnie jest możliwa, ale wymaga twardego postanowienia poprawy i ogromnej motywacji. Na szczęście tego nam nie brakuje. Zatem do dzieła! W końcu nadeszła wiosna, która jest idealnym czasem na wielkie życiowe zmiany.

Styl.pl

Reklama