Reklama

Reklama

Na co zwracać uwagę przy promocjach?

Kupowanie na promocjach pozwala zaoszczędzić spore kwoty w skali miesiąca, pod warunkiem jednak, że ceny faktycznie są niższe – niestety czasami tego typu okazje są zwykłym chwytem marketingowym. Na co zwracać uwagę, by po wizycie w galerii handlowej nie czuć się oszukanym i cieszyć się zaoszczędzoną kwotą?

Zwrot za zakupy

Jeżeli planujemy większe zakupy, dobrym pomysłem jest skorzystanie z karty kredytowej. Nowoczesne banki proponują nam bowiem wiele udogodnień, dzięki którym możemy zaoszczędzić pokaźną kwotę. Jednym z nich jest usługa moneyback, czyli zwrot części naszych wydatków kartą. Korzystając z karty kredytowej Millennium Impresja, przy zakupach w sklepach 24 partnerów, możemy otrzymać zwrot do 5 proc. wydanej kwoty - nawet do 760 zł rocznie. To niemała kwota, a warto przy tym dodać, że moneyback łączy się z innymi promocjami i przecenami, także w cieszącej się popularnością akcji Stylowe Zakupy. Płacąc kartą Impresja nie musimy pytać o zwrot w sklepie, bank automatycznie naliczy go na rachunek naszej karty.

Pozorne promocje

Reklama

Choć działania polegające na pozostawieniu tej samej ceny lub nawet podwyższeniu jej na czas promocji jest nielegalne, to wciąż można się z nimi spotkać w polskich sklepach. Powszechniejszą praktyką sprzedaży produktu jest kotwica cenowa, czyli zawyżenie ceny tylko po to, by zaraz później ją obniżyć i nazwać promocyjną. W efekcie produkt możemy kupić nawet drożej niż przed "promocją".  Jak tego uniknąć? Oczywiście warto korzystać z internetowych porównywarek, choć i tu należy uważać - pierwsze wyświetlające się wyniki, to zazwyczaj te sponsorowane, czyli pokazujące produkty firm, które zapłaciły za reklamę, ale niekoniecznie oferują najlepszą cenę. Istnieją również witryny, na których można prześledzić całą historię cen niektórych produktów. Zazwyczaj jednak znajdziemy na nich tylko te droższe, na przykład sprzęty RTV i AGD.

Ostrożność w sklepie spożywczym

Najbardziej zdeterminowani mogą zbierać stare gazetki promocyjne, by samodzielnie porównywać ceny produktów spożywczych, jednak na tak tanich towarach i tak niewiele zaoszczędzimy. W tym przypadku bardziej więc niż na pozorne promocje, powinniśmy uważać na datę przydatności do spożycia. Właściciele sklepów spożywczych bardzo często, chcąc uniknąć kosztów utylizacji, przeceniają produkt, zanim się przeterminuje. Uczciwą praktyką jest umieszczanie takich towarów na oddzielnej półce i poinformowanie klienta o krótkim okresie przydatności. Niestety nie zawsze jest to praktykowane. Co gorsza, czasami sprzedawcy umieszczają w kartonach zepsute owoce i warzywa, zachęcając do zakupu promocyjną ceną, tymczasem ich spożycie może skończyć się poważnym zatruciem.

Cena inna niż na półce

Niestety zdarzają się również sytuacje, kiedy sprzedający umieszczają nieprzeceniony produkt wśród tych, które są na promocji, licząc na nasze roztargnienie przy kasie. Sprawdzonym trickiem jest również zamieszczanie przy wieszakach z ubraniami informacji o cenie wszystkich produktów, na przykład 20 zł. Gdy jednak się przyjrzymy, dostrzeżemy, że małymi literami dopisane jest "od", może się więc okazać, że wśród ubrań za 20 zł, znajdziemy nawet takie za 100 zł, ale dopiero przy kasie zorientujemy się jaka była cena. Tymczasem już ubranie przymierzyliśmy, spodobało nam się, odstaliśmy w kolejce, dlatego ostatecznie decydujemy się na nie pomimo niespodziewanie wyższej ceny. W takim przypadku możemy poradzić, by zachować więcej ostrożności i uważniej robić zakupy, jednak gdy cena na metce lub na półce po prostu różni się od tej przy kasie, zgodnie z art. 66 kodeksu cywilnego możemy zażądać, by sprzedano nam towar w cenie z metki. Warto również zgłosić incydent Inspekcji Handlowej, by zweryfikowała, czy była to kwestia zwykłej pomyłki, która przecież każdemu może się zdarzyć, czy celowe działanie kierownictwa sklepu.  

Artykuł powstał we współpracy z Bankiem Millennium S.A.

Przykład reprezentatywny dla kart kredytowych Millennium Visa/Mastercard Impresja:

Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,95%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów): 4 000,00 zł, całkowita kwota do zapłaty: 4 318,14 zł, oprocentowanie zmienne 9%, całkowity koszt kredytu: 318,14 zł (w tym: suma opłat miesięcznych za obsługę karty kredytowej 87,89 zł, odsetki 230,25 zł), przy założeniu, że przyznany limit kredytowy zostaje wypłacony od razu w pełnej wysokości w trybie transakcji bezgotówkowej i jest spłacany w 12 miesięcznych równych ratach w wysokości 359,84 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 18.03.2020 r. na reprezentatywnym przykładzie.

Bank każdorazowo ocenia zdolność i wiarygodność kredytową Wnioskodawcy przed przyznaniem karty kredytowej; w uzasadnionych przypadkach może odmówić przyznania karty. Do karty Impresja oferowane jest opcjonalne, odpłatne ubezpieczenie “Pakiet Assistance Impresja". Opłaty, oprocentowanie oraz inne szczegóły zawarte są w Cenniku usług - karty kredytowe, Regulaminie kart kredytowych wydawanych przez Bank Millennium SA, “Regulaminie sprzedaży premiowej towarów lub usług nabytych za pośrednictwem karty kredytowej “Millennium Mastercard Impresja" wydawanej przez Bank Millennium S.A. “MONEYBACK"", “Regulaminie sprzedaży premiowej towarów lub usług nabytych za pośrednictwem karty kredytowej “Millennium Visa Impresja" wydawanej przez Bank Millennium S.A. “MONEYBACK"", “Regulaminie Programu “Premia do 5% w postaci e-Bonu za zakupy w piątki i soboty z kartą kredytowa Millennium Impresja w 2020 roku", warunkach ubezpieczenia “Pakiet Assistance Impresja", Karcie produktu - Pakiet Assistance Impresja - dostępnych w placówkach Banku oraz na stronie www.bankmillennium.pl. Szczegóły oferty dostępne również w TeleMillennium pod numerem 801 331 331.

 

materiały promocyjne

Reklama