Reklama

Czy wszystkie wyprzedaże to prawdziwe okazje?

Wyprzedaże lubi chyba każdy z nas. Zaryzykowalibyśmy zresztą twierdzenie, że jako jedyne na świecie mają wyłącznie wielbicieli… i żadnych wrogów. Nic zresztą dziwnego: to przecież oszczędność, a nie rozrzutność, jest powszechnie opiewaną cnotą. A że pieniądze wydaje się zwykle i łatwiej, i szybciej niż się je zarabia, to jest rzeczą najzupełniej naturalną, że poszukuje się zwykle okazji, które pozwolą zaoszczędzić choć kilka groszy. Ale czy wszystkie wyprzedaże – zwłaszcza te najbardziej spektakularne – to prawdziwe okazje? I czy wszystkie z nich są rzeczywiście godne naszej uwagi?

Większość z nas korzysta z promocyjnych ofert zakupowych - wynika z badania przeprowadzonego pod koniec 2018 roku przez IBRiS na zlecenie Banku Millennium. Blisko sześciu na dziesięciu Polaków deklaruje z kolei, że sprawdza cenę produktu w internecie przed zakupem w sklepie stacjonarnym, a częściej niż co trzeci Polak w minionym roku skorzystał z karty stałego klienta sklepu, punktu usługowego lub galerii handlowej. W nasz kalendarz na stałe wpisały się także "importowane" zakupowe "święta" takie jak Black Friday czy Cyber Monday. Pasjami przeglądamy gazetki promocyjne i szukamy sklepu, w którym dany produkt można kupić najtaniej.

Reklama

Nie każda promocja to okazja

Polując na okazje, warto jednak zachowywać czujność i kierować się zdrowym rozsądkiem. Nie wszystko złoto, co się świeci, a nie każda rzecz w okazyjnej cenie jest niezbędna do życia. Kupujmy  bez pośpiechu i nie wsłuchujmy się w głosy, które namawiają nas do szybkich i impulsywnych zakupów. Porównujmy ceny, na spokojnie przyglądajmy się ofertom w zaciszu własnego domu, a dopiero potem wyruszmy do galerii handlowej.

Pamiętajmy też, że często też towary po przecenie w jednych sklepach kosztują tyle, co bez okazji w innych. By nie dać się zwariować, w natłoku "okazji", warto trzymać rękę na pulsie i na bieżąco śledzić oferty różnych sklepów.

Właśnie dlatego warto korzystać z platform zakupowych, takich jak goodie. Aplikacja goodie i strona www.goodie.pl pozwala porównywać ceny różnych towarów oraz daje dostęp do informacji o promocjach, zniżkach czy wyprzedażach organizowanych przez najpopularniejsze marki i sklepy. W goodie znajdziemy również gazetki zakupowe największych sieci handlowych oraz oferty z pobliskich sklepów, dostosowane do naszej aktualnej lokalizacji. Za pośrednictwem goodie założymy ponadto karty lojalnościowe, stworzymy spersonalizowane listy zakupowe i uzyskamy dostęp do usługi cashback, dzięki której po zakupach w blisko 1000 sklepach online część poniesionych przez nas wydatków będzie zwracana na nasze konto.

Jak dbać o stan portfela?

Okazuje się, że w korzystnym kupowaniu może pomóc nam sposób, w jaki dokonujemy płatności za zakupy. Niektóre banki oferują zwroty np. za zakupy opłacone kartą kredytową. Najczęściej są to niewielkie sumy, kilka procent od wartości zapłaconej kwoty. Jednak w skali miesiąca czy roku, można zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. Dobrą propozycją dla poszukiwaczy sklepowych okazji będzie karta kredytowa Millennium Impresja (RRSO 14,19 proc.), która - dzięki możliwości sparowania jej ze smartfonem, a także zabezpieczeń w postaci autoryzacji transakcji internetowych 3D-Secure - jest zarazem wygodna i bezpieczna. Impresja oferuje nam do 5 proc.  zwrotu pieniędzy wydanych na zakupy u Partnerów karty. Dzięki temu możemy uzyskać nawet do 760 złotych rocznie, niezależnie od innych promocji i rabatów w danym sklepie. Co nie mniej ważne, Impresja daje możliwość korzystania z kompleksowego pakietu assistance i wsparcia w rozmaitych - zarówno losowych, jak i planowanych - sytuacjach (awaria samochodu, choroba, remont).

Karta kredytowa - używana rozsądnie i z głową - może się stać niewątpliwie wygodną i pożyteczną "poduszką finansową". A więc czymś, co zadba o nasz spokój ducha. Dobrze bowiem wiedzieć, że mamy zawsze pod ręką instrument, który da nam dostęp do wielu korzyści i zapewni nam wsparcie nawet w najmniej spodziewanych okolicznościach.

Nota prawna:

Przykład reprezentatywny dla kart kredytowych Millennium Visa/MasterCard Impresja: Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 14,19%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów): 5 000,00 zł, całkowita kwota do zapłaty: 5 408,49 zł, oprocentowanie zmienne 10%, całkowity koszt kredytu: 408,49 zł (w tym: suma opłat miesięcznych za obsługę karty kredytowej 87,89 zł, odsetki 320,60 zł), przy założeniu, że przyznany limit kredytowy zostaje wypłacony od razu w pełnej wysokości w trybie transakcji bezgotówkowej i jest spłacany w 12 miesięcznych równych ratach w wysokości 450,71 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 18.12.2018r. na reprezentatywnym przykładzie.

Bank każdorazowo ocenia zdolność i wiarygodność kredytową Wnioskodawcy przed przyznaniem karty kredytowej; w uzasadnionych przypadkach może odmówić przyznania karty. Do karty oferowane jest opcjonalne, odpłatne ubezpieczenie "Pakiet Assistance Impresja". Opłaty, oprocentowanie oraz inne szczegóły zawarte są w Cenniku usług - karty kredytowe, Regulaminie kart kredytowych wydawanych przez Bank Millennium SA, Regulaminie sprzedaży premiowej towarów lub usług nabytych za pośrednictwem karty kredytowej "Millennium Mastercard Impresja" wydawanej przez Bank Millennium S.A. "MONEYBACK", Regulaminie sprzedaży premiowej towarów lub usług nabytych za pośrednictwem karty kredytowej "Millennium Visa Impresja" wydawanej przez Bank Millennium S.A. "MONEYBACK", Regulaminie Programu "Premia do 5% w postaci e- Bonu za zakupy w poniedziałki i piątki z kartą kredytową Millennium Impresja w 2019 roku", warunkach ubezpieczenia "Pakiet Assistance Impresja", Karcie produktu - Pakiet Assistance Impresja - dostępnych w placówkach Banku oraz na stronie www.bankmillennium.pl. Szczegóły oferty dostępne również w TeleMillennium pod numerem 801 331 331.

 

Artykuł powstał we współpracy z Bankiem Millennium.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama