Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Jak wizualnie odjąć sobie lat?

To pytanie zadaje sobie niejedna kobieta. Na szczęście, dzięki kilku prostym sztuczkom, młodzieńczy, promienny wygląd może być naszą wizytówką w każdym wieku. Wystarczy tylko, że będziemy je stosować z konsekwencją – osiągnięte wówczas efekty mogą przerosnąć nasze najśmielsze oczekiwania.

Pójdź na siłownię...

Poprawę ogólnej kondycji organizmu osiągniemy, wbrew pozorom, w dość prosty i szybki sposób. Żeby odmłodnieć i poczuć się lepiej, nie trzeba wcale bardzo forsownych ćwiczeń. Okazuje się bowiem, że już nawet 15 minut ruchu dziennie jest w stanie zapewnić naszym mięśniom odpowiednią sprężystość. Oczywiście: dłuższe i częściej powtarzane ćwiczenia - o ile tylko będziemy wykonywały je z głową - na pewno nam nie zaszkodzą. Zajęcia z zumby, pilatesu, crossfitu czy fitnessu pobudzą krążenie i zmobilizują do działania partie mięśniowe, które nieraz zdarzało nam się zaniedbywać. Bardziej aktywnym kobietom, które wolą w dodatku ruch na świeżym powietrzu, lekarze polecają pływanie, rekreacyjną jazdę na rowerze czy bieganie. Najlepszy wpływ na stan naszego organizmu ma zwłaszcza to ostatnie - bieganie. Jest bowiem dla naszych ciał równie naturalne (pod względem anatomicznym i fizjologicznym), jak chodzenie.  

Reklama

Aktywność fizyczna o umiarkowanej intensywności poprawia koordynację ruchową, wydolność poszczególnych narządów organizmu (w tym nerek, jelit i wątroby) i działanie całego układu odpornościowego (według specjalistów, 35-45 min. ruchu dziennie jest w stanie podnieść naszą odporność o prawie 50 proc.!). Wzmacnia ponadto pracę układu sercowo-naczyniowego, podnosi gęstość kości i ukrwienie tkanek, przyspiesza metabolizm, sprzyja detoksykacji i stymuluje organizm do produkcji kolagenu, odpowiadającego m.in. za elastyczność skóry i dobrą formę stawów, ścięgien i chrząstek. Regularny ruch może więc, jak widać, poprawiać wygląd cery i ujędrnić ciało. A do tego wpłynąć pozytywnie na nasze samopoczucie - aktywność fizyczna stymuluje bowiem organizm do wzmożonej produkcji endorfin (czyli hormonów szczęścia przeciwdziałających apatii i stanom depresyjnym),  ograniczając zarazem wydzielanie kortyzolu - hormonu stresu, który w nadmiarze działa niekorzystnie na naszą skórę, paznokcie czy włosy.  

...przejdź na dietę

Dieta jest z pewnością równie ważna, jak codzienna gimnastyka. Z tego powodu należy się bardzo uważnie przyjrzeć własnym nawykom żywieniowym i zadbać o to, by w naszym jadłospisie pojawiały się produkty pełnowartościowe i dobroczynnie działające na nasz organizm. Warto zatem sięgać po jedzenie bogate w witaminy, a szczególnie - w witaminę A (nawilży i odżywi skórę), witaminę E (opóźni starzenie) i witaminę C (wspomoże produkcję kolagenu, wyrówna koloryt skóry, zwalczy wolne rodniki). Do tego warto również dodać produkty zawierające przeciwutleniacze, retinoidy (przeciwdziałają trądzikowi), flawonoidy (mają działanie antyoksydacyjne), błonnik pokarmowy i tłuszcze omega-3.  

Sięgajmy zatem po kiszonki (są bogate w bakterie kwasu mlekowego wspierające mikroflorę jelitową występującą naturalnie w naszych jelitach), ciemne i pełnoziarniste pieczywo, surowe warzywa i owoce, tłuste ryby, kiełki, orzechy, cytrusy (cuda potrafi zdziałać przede wszystkim grejpfrut - pobudza metabolizm i pozwala zrzucić zbędne kilogramy) i zdrowe kasze (należą do nich m.in. kasza jaglana, gryczana, manna czy kukurydziana). Odpowiednio zbilansowana dieta i regularna aktywność fizyczna pomogą nam nie tylko schudnąć, ale także - wyraźnie odmłodnieć. Stare porzekadło głosi, że w "zdrowym ciele zdrowy duch". Gimnastykujmy się więc i zapewniajmy naszym organizmom potrzebne składniki odżywcze - dzięki temu oszukamy czas i po prostu poczujemy się lepiej. 

Zakupy też odejmą nam lat!

Walka o młodzieńczy wygląd nie musi jednak polegać na  wyrzeczeniach. W odświeżeniu wizerunku pomogą nam świadome i przemyślane  zakupy! Udając się do sklepu wybierajmy zatem przede wszystkim rzeczy proste i minimalistyczne - te są bowiem ponadczasowe i uniwersalne, a co ważniejsze -  dają się łatwo z sobą łączyć, tworząc nienudne i dalekie od monotonii zestawy. Bawmy się więc formą i eksperymentujmy z fakturą czy rodzajem tkanin, ożywiając je klasycznymi, ale zawsze atrakcyjnymi wzorami (takimi jak grochy, krata księcia Walii, "łezki" paisley, motywy azteckie i utrzymane w typie boho). Poszczególne desenie muszą jednak obowiązkowo z sobą współgrać - łączmy je zatem wyczuciem, aby nie przesadzić! Istotny jest również umiejętny dobór kolorów. Niektóre z nich - jak np. pastele - odejmą nam lat i rozświetlą naszą cerę, ale inne - tutaj najlepszym przykładem będzie na pewno czerń - mogą "zjadać" pigment naszej skóry, dodając jej w ten sposób lat i ujmując jej atrakcyjności. Z tego powodu większość z nas powinna zrezygnować z bardzo ciemnych i wpadających w czerń kolorów i zastąpić je granatami w typie navy blue, piaskowo-camelowymi brązami lub szmaragdowymi zieleniami. Świadome i przemyślane wybory stylistyczne staną się niewątpliwie dla naszej skóry znakomitą oprawą i zatuszują rozmaite niedoskonałości naszej sylwetki. Pamiętajmy więc, aby fason kupowanych ubrań był do niej zawsze dostosowany. Dobrze skrojone ubranie podkreśli naszą figurę, wyeksponuje naturalne walory naszego ciała i sprawia, że będziemy wyglądać młodziej i atrakcyjniej.

Wizyta u fryzjera i zabawa dodatkami

Lat odejmą nam również regularne wizyty u fryzjera. Specjalista pomoże nam nie tylko odpowiednio zadbać o stan i kondycję naszych włosów, ale dobierze również najlepszą dla nas fryzurę. Pamiętajmy: sposób, w jaki tniemy i stylizujemy włosy powinien być ściśle dostosowany do naszej karnacji i kształtu naszej twarzy. Nie warto więc ulegać sezonowym modom: loki, bob, grzywka czy styl à la balerina niekoniecznie będzie służył każdej z nas. Rozważając zmianę fryzury podążajmy więc nie za trendami, lecz za własną intuicją - nic tak bowiem nie rozświetli naszej twarzy, jak zadbane i dobrze ułożone włosy. Nie mniej istotne są również dodatki. Biżuteria i atrakcyjne wizualnie oprawki okularów (o ile tylko mamy ochotę z nimi eksperymentować) będą z pewnością ważnym elementem naszego wizerunku. Odpowiednio dobrany naszyjnik z wisiorkiem może znakomicie podkreślić naszą szyję i linię obojczyków, a dostosowane do naszej urody i karnacji klipsy, nauszniki czy klasyczne kolczyki są w stanie zauważalnie odjąć nam lat i sprawić, że nasza twarz będzie promieniała prawdziwie młodzieńczym blaskiem. Równie spektakularne efekty możemy osiągnąć dobierając sobie dobrze zaprojektowane oprawki okularów - nie zapominajmy jednak, że również one muszą należycie korespondować z kształtem naszej twarzy.

Skuteczne kosmetyki

O tym, że kosmetyki mogą nam zauważalnie odjąć lat, wiadomo nie od dziś. Nie wszystkie jednak produkty do makijażu i pielęgnacji muszą być dla nas dobre. W drogerii rozglądajmy się więc przede wszystkim za kosmetykami o dobrym i sprawdzonym składzie (czytajmy zatem ich etykiety i zasięgajmy opinii na ich temat u specjalistów - dermatologów i kosmetologów), które nie tylko zatuszują niedoskonałości naszej cery i nienachalnie podkreślą naszą urodę, wydobywając niej to, co najlepsze, ale także odżywią naszą skórę czy włosy i zabezpieczą je np. przed wysuszającym działaniem słońca i promieniowaniem UV.  

Wykonując makijaż nie zapominajmy o odpowiednim zaakcentowaniu tych części naszej twarzy, które zwykle malujemy szybko i w pośpiechu - a więc o rzęsach i brwiach. To właśnie ich atrakcyjny wygląd stanowi zwieńczenie wszystkich naszych codziennych rytuałów urodowych. Sam makijaż to jednak za mało. Kluczem do sukcesu jest regularna pielęgnacja, w której świetnie sprawdzi się serum do rzęs i brwi Long4Lashes Anti-Age. Systematycznie stosowane wzmocni brwi i rzęsy, dyskretnie maskując zmarszczki wokół oczu i ukryje opadającą powiekę. Serum na wzrost rzęs i brwi wystarczy aplikować raz dziennie przed spaniem na oczyszczoną z makijażu górną linię rzęs i na brwi. Skład kosmetyku jest bezpieczny dla  osób noszących szkła kontaktowe. Można go śmiało łączyć z makijażem permanentnym. Jeśli  stosowanie serum do rzęs i brwi uzupełnimy o codzienny facefitness - czyli ćwiczenia mięśni twarzy wygładzające bruzdy i zmarszczki, a także ujędrniające policzki i usuwające cienie pod powiekami - osiągnięte przez nas efekty będą co najmniej widowiskowe.  

Artykuł powstał we współpracy z marką Long4Lashes.