Polki chętnie oglądają mundial
Stereotyp jest taki: kobiety nie lubią piłki nożnej. A fakty? Według ostatnich danych przygotowany przez agencję Quest dowiadujemy się, że kobiety chętnie oglądają mistrzostwa świata w piłce nożnej.
Nie ma nic niespodziewanego w tym, że najliczniejszą grupą, która śledzi rozgrywki mundialowe, są mężczyźni. Niespodzianką natomiast okazują się być kobiety. Te coraz chętniej oglądają mecze piłki nożnej.
Udowodniła to agencja Quest, wchodząca w skład Starcom Mediavest Group.
Wśród grupy kobiet w wieku 16-49 średni czas oglądania meczów na żywo (chodzi o mecze rozgrywane od 12 czerwca do 1 lipca br.) był o 15 minut wyższy niż przed rokiem niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Według danych Quest znacznie częściej piłkarskimi zmaganiami interesowały się kobiety z wyższym wykształceniem oraz ze stanowisk średniego szczebla i kierowniczych.
Dużą grupę stanowiły osoby z regionów miejskich, najczęściej były to panie w przedziale
wiekowym 25 - 54.
Kobiety, które jednak nie zdecydowały się na oglądanie mundialu, stawiały przede wszystkim na komedie: "Czego pragną dziewczyny" i produkcje fabularne: "Pamiętniki księżniczki", "Skazani na Shawshank" oraz "Sami swoi".