Przejdź na stronę główną Interia.pl

Jak dojrzewa skóra Polki?

Jak uzyskać efekt liftingu

Jakie oznaki starzenia się skóry zauważamy jako pierwsze? Najczęściej są to kurze łapki, zmarszczki na czole oraz między brwiami. Postarzają nas także zmęczenia i przebarwienia naskórka.


Odpowiadając na pytanie zadane przez Laboratoria Vichy* "Czy jesteś zadowolona ze stanu swojej skóry?" 75 proc. badanych kobiet zaprzeczyło. Ponad połowa z nich pierwsze oznaki starzenia zauważyła już pomiędzy 25. a 34. rokiem życia.

Reklama

Najbardziej ze wszystkich oznak starzenia przeszkadzają nam kurze łapki. I to ich pojawienie się skłania nas do pierwszego sięgnięcia po krem przeciwzmarszczkowy. Jako widoczne efekty działania czasu na naszą skórę wymieniamy także utratę jej elastyczności oraz utworzenie się zmarszczek nosowo-wargowych.

Powstrzymać starzenie

Najpopularniejszym sposobem na ochronę skóry przed starzeniem jest stosowanie kosmetyków pielęgnacyjnych. Ich sekretem jest skuteczne połączenie aktywnych składników przeciwstarzeniowych.

Efekt ich działania jest widoczny gołym okiem: skóra staje się świeża, miękka i elastyczna, a rysy twarzy wygładzone.

Domowe sposoby na lifting twarzy

Oprócz stosowania kosmetyków opóźniających starzenie i niwelujących już istniejące objawy, stan skóry poprawią proste ćwiczenia masujące naskórek i modelujące owal twarzy, a także poprawiające mikrokrążenie - znajdziesz je poniżej.

Masaż kostkami lodu

Zamrażamy pół litra wody w pojemnikach na kostki lodu i codziennie wykonujemy nimi masaż twarzy przez ok. 5 minut. Następnie wycieramy twarz i aplikujemy krem.

Po takim masażu zmniejsza się obrzęk, wzmacniają naczynia krwionośne, poprawiają się koloryt i sprężystość skóry. Zimny masaż opóźnia procesy starzenia i wzmaga odnowę biologiczną.

"Ćwiczenia" twarzy

Wiemy o tym, że aby mieć zgrabną sylwetkę, sama dieta nie wystarczy, potrzebne są także ćwiczenia, aby mięśnie nabrały odpowiedniego kształtu, skóra była napięta, a tkanka tłuszczowa zredukowana.

Podobnie jest z twarzą, ale o tym, by ćwiczyć mięśnie twarzy raczej nie pamiętamy. Z czasem więc pojawia się efekt opadniętych policzków, wiszącego podbródka, powstają bruzdy. Efekty te można zniwelować chirurgicznie albo poprzez zastosowanie zabiegów nieinwazyjnych, na przykład laserowych, ultradźwiękowych czy mikrodermabrazji.

Można też zadbać o to, by oznaki starzenia pojawiły się o wiele później. Dzięki prostym ćwiczeniom zwiększa się przepływ krwi oraz efektywność rozprowadzania tlenu w skórze. Wystarczy 5-10 minut dziennie, by twoja twarz dłużej wyglądała promiennie i młodo.

Ćwiczenie na opadające kąciki ust: połóż palce po obu stronach ust mocno je rozciągając, w tym samym czasie układaj usta w dziubek. Ćwiczenie powtórz kilka razy.

Ćwiczenie na opadające policzki: uśmiechnij się szeroko otwierając usta i oczy - jakbyś się czemuś dziwiła. Wytrzymaj 5-10 sekund. Powtórz ćwiczenie kilka razy.

Ćwiczenie niwelujące bruzdę przy ustach: połóż palce wskazujące po obu stronach nosa na wysokości kości policzkowych. Przyciśnij je i postaraj się zmarszczyć nos. Powtórz ćwiczenie 20 razy.

Ćwiczenie przeciw wiotczeniu szyi: oprzyj podbródek na dłoni i naciskaj nim na dłoń przez 10 sek. Powtórz ćwiczenie 3 razy.

Ćwiczenie na ładną linię szyi: unieś podbródek w kierunku sufitu i poślij pocałunek w górę. Powtórz ćwiczenie 3 razy.

Przeciwzmarszczkowe ćwiczenia twarzy przyniosą efekty, jeśli będą wykonywane regularnie. Możesz je robić w pracy przed komputerem, w domu podczas wykonywania codziennych zajęć, podczas porannej lub wieczornej toalety, a nawet podczas spaceru z psem.

*O badaniu

W badaniu "Liftactiv Supreme" przeprowadzonym w lipcu 2014 r. wzięło udział ponad 3,5 tys. respondentów, z czego ponad 98 proc. wszystkich badanych stanowiły kobiety. Najliczniejszą grupą wiekową, która udzieliła odpowiedzi w ankiecie były osoby w przedziale wiekowym 30-34 lat (ponad 26 proc.).