Przejdź na stronę główną Interia.pl

Nie cudzołóż, wróć do teatru

- Prawda o naszej zagładzie jest okrutnie prosta: dinozaury wyginęły bo nie korzystały z teatru. Dlatego doświadczony tragicznym losem naszego gatunku pozwalam sobie apelować do przedstawicieli gatunku homo sapiens nawiązując do apelu Pechowego Nosorożca: człowieku myślący: nie cudzołóż - wróć do teatru - mówił na Rynku w Krakowie Materiozaurus Primus. Słowa dinozaura przekazał Adolf Weltschek, dyrektor Teatru Groteska w Krakowie.

Materiozaurus Primus, dinozaur ciągle żywy jest niespodziewanym, wręcz ubocznym efektem odbywającego się w lecie remontu w Teatrze. To zdumiewające znalezisko z piwnic Groteski, poddane badaniom prowadzonym przez specjalistów wielu dziedzin z zakresu archeologii, inżynierii genetycznej, lingwistyki, biomechaniki czy biotechnologii, 26 listopada po raz pierwszy przespacerowało się po Rynku w Krakowie. 

Reklama

Wzbudzając liczne zachwyty, pozując do zdjęć i przyglądając się mieszkańcom miasta, dinozaur Materiozaurus Primus apelował o powrót ludzkości do teatru. Mówił, że dinozaury wyginęły bo jako gatunek wzgardziły samorozwojem.  Podkreślał: - Wzgardziliśmy też wzbogacaniem wyobraźni, inteligencji - wzbogacaniem kultury niematerialnej - procesów niezbędnych do przystosowywania się gatunku do nowych okoliczności i w konsekwencji do trwania i rozwoju.

Dinozaur apelował, że  jest wielka okazja by powrócić do teatru. Tą okazją  jest  5. edycja Festiwalu Materia Prima, która rozpocznie się 15 lutego 2019 roku. Podczas festiwalu pokazanych zostanie dwanaście wybitnych spektakli wybranych z wielu prestiżowych wydarzeń teatralnych świata. Pokazane zostaną przedstawienia odkrywcze, w których teatr łączy się z nowym cyrkiem i teatrem tańca, taniec przeplata się z multimediami, a także z teatrem lalek, masek i cieni;  gdzie gra aktorów często przeczy zasadom fizyki i gdzie wyobraźnia nie ma granic.

Materiozaurus Primus, dinozaur ciągle żywy, który stał się orędownikiem  teatru Groteska i Festiwalu Materia Prima będzie się jeszcze wielokrotnie przechadzał po Krakowie, apelując o powrót do teatru.