Reklama

Reklama

Ubezpieczenie assistance: Niezawodne w podróży

Niespodziewana awaria samochodu potrafi skutecznie zepsuć dzień. Musisz wtedy zmienić plany, zorganizować naprawę pojazdu, a także pojazd zastępczy. Jest jednak sposób, aby uchronić się przed niepotrzebnym stresem.

Zakup polisy assistance wydaje się być idealnym rozwiązaniem dla wszystkich kobiet, które wolałyby uniknąć samodzielnej wymiany koła lub żarówki. Oczywiście assistance przyda się także w trudniejszych przypadkach, takich jak awaria, która wymaga usprawnienia pojazdu na drodze, holowania czy organizacji pojazdu zastępczego.

Reklama

Kiedy przyda mi się assistance?

Załóżmy, że jedziesz na ważne spotkanie zawodowe i łapiesz gumę. Jeżeli nie potrafisz samodzielnie wymienić koła, możesz jedynie liczyć na to, że ktoś się zatrzyma i ci w tym pomoże. Telefon do bliskiej osoby niestety nie zawsze będzie skuteczny, ponieważ nie wszyscy mogą od razu oderwać się od swoich zajęć. Ostatecznie, jeżeli nie masz wykupionego assistance, planowane spotkanie się nie odbędzie. Jednak jeśli taka sytuacja zdarzy się, gdy masz wykupiony assistance, wystarczy telefon na infolinię ubezpieczyciela, który zorganizuje pomoc. Nawet jeśli nie uda się wymienić koła na miejscu, towarzystwo odholuje samochód do warsztatu, a ty otrzymasz auto zastępcze. 

Zabraknie paliwa? To już nie problem!

Jeżeli będziesz mieć wykupiony assistance, nie musisz się także denerwować, jeżeli podczas podróży zabraknie paliwa. Wystarczy jeden telefon na infolinię i ubezpieczyciel dowiezie go pod wskazany adres. Co więcej, możesz liczyć też na pomoc, gdy pomylisz rodzaj paliwa i w baku twojego samochodu znajdzie się niewłaściwy płyn.

Podróż z dzieckiem

Assistance przyda się także matkom, które podróżują z dziećmi - podczas dalszej podróży ubezpieczyciel odwiezie samochód do warsztatu, a dla ciebie i twoich bliskich zorganizuje samochód zastępczy lub nocleg. Matka wraz z dziećmi będzie więc mogła np. spędzić noc bezpiecznie w hotelu.

Pomoc także pod domem

Szczególną pomocą dla kierowcy jest możliwość skorzystania z usług assistance pod swoim domem. - Niektórzy ubezpieczyciele wprowadzają limit odległości od domu, często jest to 20 lub 25 km, po przejeździe których dopiero można skorzystać z pomocy ubezpieczyciela. Przy zakupie polisy warto zadbać o to, aby został on zniesiony. Dzięki temu, problem z autem może być zlikwidowany nawet pod domem - doradza Stefania Stuglik, ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w kalkulatorze ubezpieczenia OC i AC kalkulator-oc-ac.auto.pl

To rozwiązanie może być szczególnie przydatne np. zimą po rozładowaniu akumulatora lub zatrzaśnięciu kluczyków. 

W jakich sytuacjach mogę liczyć na pomoc ASS?

Towarzystwa ubezpieczeniowe proponują różne zakresy assistance. Warto przed zakupem sprawdzić w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia jakie zdarzenia wchodzą w zakres ubezpieczenia i jakie są limity. Poniżej lista zdarzeń za które odpowiada większość ubezpieczycieli:

- holowanie po awarii lub wypadku (limit kilometrów określony w OWU), 
- transport ubezpieczonych z miejsca zdarzenia do miejsca holowania,
- dowóz paliwa lub pomoc w przypadku zatankowania niewłaściwego paliwa,
- pomoc w przypadku unieruchomienia silnika,
- zatrzaśnięcie kluczyków,
- wymiana żarówki lub koła,
- zakwaterowanie, kontynuacja podróży lub powrót do miejsca zamieszkania,
- pojazd zastępczy,
- pomoc tłumacza za granicą. 

Assistance to także pomoc medyczna np. hospitalizacja, dowóz lekarstw, wizyta lekarza, pielęgniarki, przyjazd osoby towarzyszącej, przekazanie pilnej wiadomości, opieka nad małoletnimi, transport zwłok i pokrycie kosztów pogrzebu. 

Jeżeli podróżujesz ze swoim psem lub kotem i dochodzi do awarii, kolizji czy wypadku, większość ubezpieczycieli zapewnia także hotel dla zwierząt lub odwiezienie ich do lecznicy. W ramach assistance przysługuje także pomoc informacyjna, m.in. informacja turystyczna, o warsztatach, o pomocy drogowej, telefoniczna pomoc prawna. 

Jaka polisa będzie dla mnie najlepsza?

Przy wyborze wariantu assistance najlepiej kierować się własnymi potrzebami. Jeżeli np. nie planujesz dalszych podróży, warto kupić polisę z mniejszym limitem kilometrów, żeby niepotrzebnie nie generować kosztów. Warto także wykupić polisę assistance wraz z OC. Wtedy można liczyć na dodatkowe zniżki. 

Co warto wiedzieć, dzwoniąc na infolinię assistance?

Jeżeli dojdzie do zdarzenia i chcesz skorzystać z pomocy assistance, przed połączeniem się z infolinią towarzystwa warto przygotować numer polisy oraz dowód rejestracyjny. Postaraj się także ustalić swoje położenie oraz rodzaj usterki. Poinformuj też konsultanta czy podróżujesz z pasażerami lub zwierzętami.

Uważaj na wyłączenia i karencje

Przy zakupie polisy warto sprawdzić, jakie są wyłączenia i karencje. Np. w PZU przy zakupie  assistance jest siedem dni karencji, czyli w czasie siedmiu dni ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenie. Assistance zazwyczaj nie obejmuje np. szkód eksploatacyjnych, szkół wynikających z umyślnego spowodowania zdarzenia lub spowodowanych pod wpływem środków odurzających oraz przez osobę nieposiadającą uprawnień do kierowania pojazdem. 

Dowiedz się więcej na temat: podróże | assistance | ubezpieczenie

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje