Przejdź na stronę główną Interia.pl

Turystyka kreatywna - nowy trend widoczny już w Polsce

Rozrywka, fascynacja, edukacja - to trzy elementy, które składają się na tak zwaną turystykę kreatywną. Wkraczający na polski rynek model jest odpowiedzią na aktualne potrzeby i oczekiwania podróżujących, a jego celem jest dostarczenie gościom hotelowym kompleksowej usługi. W myśl tych wartości swoją działalność będzie realizować rozpoczynająca się właśnie IX edycja kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie.

Turystyka to już nie tylko podróż do hotelu, który oferuje atrakcyjne warunki. Goście hotelowi coraz częściej oczekują od miejsca wypoczynku zapewnienia kompleksowej oferty - noclegu w najwyższym standardzie, profesjonalnej obsługi, transportu czy dodatkowych atrakcji, szczególnie dla najmłodszych. Tak narodziła się nowa wartość, będąca odpowiedzią na te potrzeby, czyli turystyka kreatywna.

Reklama

- Nowy model zakłada dostarczenie podróżującym rozrywki, fascynacji i edukacji. Goście hotelowi nie chcą już tylko spędzić weekendu w pokoju hotelowym, skorzystać ze SPA i restauracji. Oczekują od miejsca wypoczynku czegoś więcej - animacji dla dzieci, inspirujących spotkań czy polecenia atrakcji znajdujących się w okolicy. Dlatego tak ważna staje się obecnie współpraca obiektów noclegowych z lokalnymi partnerami - tłumaczy Violetta Hamerska, ekspert rynku hotelowego i organizatorka kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie.

Współpraca w centrum uwagi

Na współpracę z lokalnymi instytucjami stawia ogólnopolska kampania Hotel Przyjazny Rodzinie, nagradzająca specjalnym certyfikatem obiekty noclegowe spełniające warunki dla rodzin podróżujących z dziećmi. To właśnie na współpracy hoteli z regionami będzie skupiona uwaga audytorów podczas oceny obiektów, które zgłosiły się do IX edycji plebiscytu.

- Będziemy oceniać już nie tylko wyposażenie pokoi czy standard oferowanych usług. Przyjrzymy się również temu, jak obiekty noclegowe przyczyniają się do promocji lokalnych atrakcji turystycznych i jak wygląda ich współpraca z regionalnymi instytucjami - dodaje Violetta Hamerska.

Celem takiego działania jest przede wszystkim zarekomendowanie podróżującym z dziećmi miejsc, które zapewniają kompleksową ofertę wypoczynkową. Dzięki temu goście będą mieli pewność, że wybierając obiekt nagrodzony certyfikatem Hotel Przyjazny Rodzinie, otrzymają gotowy produkt turystyczny, w którym mogą liczyć na wysoki standard wypoczynku.  

Wymiana doświadczeń, drogą do sukcesu

Do prestiżowego grona Hoteli Przyjaznych Rodzinie już od 8 lat należą obiekty noclegowe, które spełniają najwyższe standardy. Z roku na rok poziom prezentowany przez obiekty biorące udział w konkursie jest coraz wyższy. A to za sprawą edukacji, która jest dla organizatorów kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie niezwykle ważna.

- Naszym celem jest nie tylko ocena obiektów noclegowych, lecz także przyczynianie się do poprawy świadczonych przez nie usług. W ramach projektu dzielimy się wiedzą ekspercką i podpowiadamy, jak tworzyć hotele przyjazne rodzinom. Pozwala to hotelarzom na rozwój oferty obiektu, dopasowanie jej do potrzeb gości tak, aby ci chętnie wracali i polecali to miejsce swoim bliskim - dodaje Violetta Hamerska.

Siła rekomendacji poparta badaniami

To, jak ważna jest rekomendacja, potwierdzają badania, jakie PBS przeprowadziło dla Polskiej Organizacji Turystycznej. Wynika z nich, że aż 70 procent turystów w Polsce wybiera hotel, kierując się właśnie poleceniem. Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie, wyłaniając obiekty przyjazne rodzinom z dziećmi, tworzy sieć sprawdzonych i rekomendowanych miejsc. Dzięki temu rodzice w łatwy i szybki sposób znajdują miejsce idealne na rodzinny wypoczynek. Korzystają na tym także hotelarze, których oferta trafia bezpośrednio do sprecyzowanej grupy docelowej.

IX edycja kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie już ruszyła

Certyfikaty HPR pomagają dokonać wyboru zapracowanym rodzicom, którzy chcą wygodnie i przyjemnie spędzić czas z pociechami w sprawdzonych miejscach. Od 2008 roku kampania Hotel Przyjazny Rodzinie, jako pierwsza i jedyna tego typu inicjatywa, przyczynia się do poprawy jakości obsługi gości hotelowych i wygody samego podróżowania.

- Już dziś każdy hotel, pensjonat czy obiekt noclegowy w Polsce może zgłosić się do konkursu HPR. O tym, czy spełni on warunki, pomyślnie przejdzie audyt i otrzyma certyfikat, dowiemy się we wrześniu 2017 roku - mówi Violetta Hamerska.

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje