Reklama

Reklama

Szyja bez metryki

Skóra szyi jest cieńsza niż twarzy i ma mniej gruczołów łojowych. Jak o nią dbać?

Pielęgnacja

Codziennie starannie oczyszczaj skórę szyi mleczkiem lub płynem micelarnym. Usuniesz nagromadzone przez cały dzień: kurz, pot, bakterie. To ważne, bo zanieczyszczenia powodują namnażanie się wolnych rodników, a te przyspieszają starzenie się skóry. 

Reklama

Stosuj preparaty bogate w składniki aktywne - zwalczą wolne rodniki, nawilżą skórę i ją ujędrnią. W kremie powinny znaleźć się takie substancje, jak: witaminy A, C, E, flawonoidy i koenzym Q10 oraz kwasy owocowe AHA. Najwygodniej jest stosować te same kremy, co na twarz. Gdy skóra jest przesuszona, aplikację kremu warto powtarzać w ciągu dnia. Krem nakładaj, zaczynając od dekoltu, a kończąc na podbródku. Wmasuj go, delikatnie głaszcząc skórę. Na koniec wierzchem dłoni oklep spód podbródka.

Do wykonania pilingu wybierz preparat drobnoziarnisty, a jeśli masz skórę wrażliwą, skłonną do pękających naczynek - enzymatyczny. Wygładzi skórę, poprawi krążenie i polepszy wnikanie składników aktywnych. Następnie nałóż odżywczą, nawilżającą lub liftingującą maskę - kup w drogerii lub wykonaj samodzielnie, wykorzystując miód, oliwę z oliwek, banany, awokado. Nie oszczędzaj kosmetyku - posmaruj grubą warstwą szyję i dekolt. Na koniec zaaplikuj serum antystarzeniowe. To skoncentrowany kosmetyk, który zadziała skuteczniej niż krem.

Co szkodzi szyi

Spryskiwanie jej skóry perfumami - to bardzo ją wysusza, a nierzadko także podrażnia i uczula.

Palenie papierosów - dym tytoniowy działa bardzo niekorzystnie na skórę. Powoduje w organizmie zmiany chemiczne, które przyspieszają procesy starzenia.

Mycie gorącą wodą. Zbyt wysoka temperatura wody przesusza skórę szyi, a także pozbawia ją warstwy ochronnej, której i tak ma bardzo mało.

Dobre nawyki

Do snu pod szyję podkładaj wałek, a za nim kładź płaski jasiek. Taka pozycja sprawia, że szyja w czasie snu się nie wygina. Najbardziej pogłębia poprzeczne zmarszczki spanie na dużej, wysokiej poduszce.

Zażywaj naprzemiennie ciepły i chłodny tusz - sprawiają, że krew zaczyna szybciej krążyć, a dzięki temu skóra wygląda na zdrowszą.

Zadbaj, by codziennie w twoim menu były warzywa i owoce bogate w witaminę C - jest ona bardzo skuteczna w walce z wolnymi rodnikami.

Wzbogać dietę o kwasy omega-3 - pomagają utrzymać skórę w dobrej kondycji. Zapewniają jej elastyczność i odpowiedni poziom nawilżenia.

Przynajmniej raz w tygodniu wykonuj masaż kostkami lodu. Poprawia ukrwienie skóry. Pamiętaj, by wcześniej kostki włożyć do miękkiej ściereczki i dopiero wtedy masować.

Zobacz także:

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje