Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Powstrzymaj wypadanie włosów

Odpowiednia pielęgnacja nie wystarczy. Musisz zadbać o nie od wewnątrz, czyli dostarczyć w diecie to, czego potrzebują.

Wzmocnij osłabione cebulki

Gdy włosy nadmiernie wypadają, na pewno potrzebujesz więcej: białka, siarki, cynku i żelaza. Pamiętaj też o nawadnianiu organizmu. Pełnowartościowe białko znajdziesz w mięsie, rybach, nabiale i roślinach strączkowych. Sporo jest go także w komosie ryżowej i amarantusie.

Reklama

Dwa razy w tygodniu zjedz porcję ryby z fasolą, soją, soczewicą. Jedząc ryby, dostarczysz także kwasów omega-3, które zadbają o cebulki włosów i skórę głowy. Raz w tygodniu przyrządź danie z komosą lub amarantusem.

Siarka jest podstawowym składnikiem budulca włosów - keratyny. Gdy jest jej za mało, włosy stają się suche i zaczynają wypadać. Najwięcej siarki zawierają: jajka, mięso, ryby, warzywa kapustne, awokado i morele.

Dwa, trzy razy w tygodniu zjedz na śniadanie gotowane albo sadzone jajko. Codziennie sięgaj po świeże warzywa i owoce - szpinak, śliwki, paprykę, sałatę. Przynajmniej raz w tygodniu skuś się na porcję kapusty, brukselki, kalafiora albo brokułu. 

Cynk wzmacnia włosy i paznokcie. Bardzo dużo jest go w grzybach, zwłaszcza boczniakach, ale także w pieczarkach. Jedz je przynajmniej raz w tygodniu. Żelazo zapobiega wypadaniu włosów. Szukaj go w tofu, fasoli, natce pietruszki, brokułach, brukselce, pestkach dyni. 

Dostarcz magnez

Niedobór tego pierwiastka powoduje łamliwość i wypadanie włosów. Znajdziesz go w strączkowych, kaszy gryczanej, gorzkiej czekoladzie, orzechach,. Pamiętaj też o witaminach z grupy B, które zwiększają przyswajanie magnezu o 40 procent. 


Dowiedz się więcej na temat: włosy | wypadanie włosów | Piękno | uroda

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje