Reklama

Reklama

Naturalne kobiety w reklamie: przełom czy ewenement?

Przyznajmy otwarcie: każda z nas chce atrakcyjnie wyglądać. Nie każda jednak gotuje rosół, pierze bieliznę, ćwiczy pilates i leczy przeziębienie w garsonce od Prady i szpilkach Louboutin'a. Autorzy kampanii reklamowych zdają się coraz częściej brać te fakty pod uwagę podczas obmyślania strategii promocyjnych.

Coraz częściej w roli ambasadorek marek i produktów obsadzając naturalne, piękne i jednocześnie naturalne kobiety. Znane kampanie Dove, Always, a ostatnio także Samsung przy współpracy z Femi Pleasure oraz kampania Pięknie Proste (Samsung Galaxy A3 i inne serii Galaxy) to tylko niektóre przykłady przełomowych koncepcji marketingowych. 

Reklama

1. Kampania Dove: jesteś dla siebie surowsza, niż inni

Trwająca od lat kampania Dove, stawiająca nacisk na to, jak kobiety naprawdę (albo chociaż w przybliżeniu) wyglądają, była przedmiotem wielu analiz i artykułów. Kilka lat temu odejście od schematycznego przedstawiania cielesności kobiety, szczególnie w kampaniach reklamowych produktów przeznaczonych do pielęgnacji ciała, był to prawdziwy przełom. Seria reklam Dove spotkała się z ogromnym odzewem społecznym, nie dziwi więc fakt, że marka po dziś dzień nie zrezygnowała z tej strategii. Na uwagę zasługuje szczególnie film, w którym portrecista pamięciowy tworzy po dwa portrety jednej osoby: pierwszy na podstawie jej własnego opisu, drugi na podstawie opisu drugiej osoby. Rezultaty dają do myślenia! 

2. Kampania Samsung - kobiety nie są słabe

Kampania Samsung Galaxy Note 4 oraz  Samsung Gear S,  stworzona przy współpracy z Femi Pleasure, zasługuje na uwagę ze względu na rozmach oraz fakt, że Anna Marciniek, modelka występująca w filmie, w niektórych ujęciach nie ma umalowanej ani jednej rzęsy. 6800 miles to the Sun to spot nakręcony na wyspie Lombok w Indonezji, zachwyca pięknymi zdjęciami i naturalnością aktorki.  

Przy okazji, warto wspomnieć o kilku innych filmach z cyklu kampanii Pięknie Proste, prowadzonej przez Samsung w ramach promocji urządzeń Samsung serii Galaxy: A5, S6 Tab 3 i innych. W spotach występują sportsmenki: lekkoatletka Ania Jagaciak oraz  Kasia Wolska, trenerka personalna i kaskaderka, przekonując: "Nam się czasem wydaje, że jak jesteśmy kobietami, to jesteśmy takie słabe. Nieprawda!". W innych filmach z serii oglądamy treningi dziewczyn z grupy Real Girls. Co prawda robią one pompki i przysiady z lekko rozwianym włosem i zrobionym okiem, jednak kampania Samsung Galaxy A5 i tak zasługuje na uwagę, pokazując kobiety jako twardzielki z fajnymi zainteresowaniami. To krok w dobrą stronę.

3. Kampania Adrian - wszystkie kobiety są piękne

Adrian to firma produkująca rajstopy, słynąca z niestandardowych kampanii reklamowych. Chcemy przypomnieć reklamę tej marki z 2012 roku, gdzie modelką reklamującą rajstopy była Monika Kuszyńska, była wokalistka zespołu Varius Manx, poruszająca się na wózku inwalidzkim. Piękna, pewna siebie kobieta uśmiechająca się na zdjęciu udowadnia, że zmysłowość i radość życia nie ma nic wspólnego ze stereotypowym rozumieniem kobiecości.  


materiał zewnętrzny

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: kampanie reklamowe

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje