Reklama

Reklama

Jak rzucić mięso?

Wegetarianizm to już nie tylko moda - to zdrowy tryb życia, świadomy wybór, troska o przyrodę i otaczający nas świat.

Małymi krokami do celu. Skupmy się na najmniej restrykcyjnej formie wegetarianizmu, czyli tej dopuszczającej spożycie nabiału i jaj. 

Jeżeli chcemy przejść na dietę bezmięsną, a myśl o niezjedzeniu mięsa nigdy jest przerażająca, powinniśmy stopniowo ograniczyć jego spożycie.

Reklama

Podejdźmy to tematu mądrze i dajmy sobie czas na przystosowanie się do zachodzących zmian, bez presji, przymusu i pośpiechu.

Na początku można ograniczyć spożycie mięsa np. do 2-3 dni w tygodniu, a następnie z czasem całkowicie je wykluczyć. 

Podczas tego procesu "przechodzenia na nowe" najlepiej zaopatrzyć się w książki kulinarne z wegetariańskimi przepisami czy też przeszukać sieć i zainspirować się do gotowania pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. 

W celu dobrego zbilansowania diety należy zastąpić produkty mięsne innymi, równie wysokobiałkowymi, tj. np. tofu, roślinami strączkowymi, jajkami. Warto pogłębiać wiedzę na temat wegetarianizmu, by świadomie i zdrowo komponować swój jadłospis.

***Zobacz także***

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje