Reklama

Reklama

Jak dbać o skórę w czasie upałów

Przegrzana, spocona, narażona na promieniowanie słoneczne słabiej pełni swe funkcje ochronne.

Gdy słoneczny żar leje się z nieba skóra szybko się odwadnia, jest poddana szkodliwemu działaniu promieni UV, narażona na oparzenia i odparzenia. Poznaj naturalne sposoby, które uchronią cię przed niechcianymi skutkami upalnej pogody i pozwolą w dobrej kondycji przetrwać lato.

Na bolesne odparzenia...

Reklama

Tworzą się zwykle na udach, w fałdkach brzucha, pod pachami i piersiami. Skutecznie łagodzą je 15-minutowe kąpiele z dodatkiem naparu z rumianku lub nagietka. Około 6 łyżek suszu zalej 500 ml wrzątku. Zaparzaj 10 minut, przecedź i wlej do wanny.   

Po osuszeniu ciała, posmaruj zaczerwienienia żelem z liści aloesu lub wklep olejek z dziurawca wymieszany po równo z olejkiem z migdałów.

Przed odparzeniami i podrażnieniami skóry uchroni stosowanie talku, mąki kukurydzianej, ziemniaczanej lub białej glinki. Nanoś je na suche ciało.

...i oparzenia słoneczne

Okład z surowego ogórka ukoi ból. Warzywo włóż na pół godziny do lodówki. Pokrój w plastry, po czym połóż na spieczoną skórę. Pozostaw na 15-20 minut.

Zsiadłe mleko lub kefir, maślanka wyciągają z ciała wysoką temperaturę i wzmacniają tkanki. Pokryj grubą warstwą poparzone miejsca i zostaw na 20 minut. Spłucz chłodną wodą.

Kompres z ziemniaka złagodzi pieczenie. Surową bulwę obierz i zetrzyj na drobnej tarce. Nałóż papkę na rozpaloną skórę. Przykryj gazą i pozostaw na 30 minut.

Miód zmniejszy obrzęk, zaczerwienienie i zniesie ból. Nanieś go cienką warstwą na podrażnione ciało. Pozostaw na 10-15 minut, po czym spłucz letnią wodą. Powtarzaj zabieg 2-3 razy dziennie.

Przeciw nadpotliwości

  Przez 2-3 tygodnie spożywaj herbatkę z szałwii. Wsyp do garnka 2-3 łyżki suszonego zioła i zalej litrem wody. Gotuj 5 minut. Po wystudzeniu przecedź. Popijaj po kilka łyków co godzinę, półtorej.

Dodawaj do kąpieli wywar z 500 g kory dębu gotowanej przez godzinę w 2 litrach wody. Kuracja zmniejszy aktywność gruczołów potowych. Powtarzaj ją 2 razy w tygodniu przez 20 minut.

Co pić i jeść w gorące dni?

Woda kokosowa nawadnia organizm lepiej niż niejeden napój izotoniczny. Warto też sięgać po wodę z miętą i cytryną - orzeźwia i zmniejsza odczucie gorąca.  Zaś sok z pomidorów chroni skórę przed promieniami UV.  W diecie nie może zabraknąć świeżych owoców, warzyw, ziaren, orzechów,  fasoli, przetworów mlecznych i tłustych ryb - zapobiegają uszkodzeniom komórek.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje