Reklama

Reklama

Ewa Wachowicz: Proste ćwiczenia, które wykonasz w domu

Obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich miłośników sportu, w tym także dla mnie. Zamknięte obiekty sportowe nie powinny być jednak wymówką, ponieważ niektóre ćwiczenia możemy wykonywać w domu bądź ogrodzie. To właśnie regularny ruch zapewnia mi dobrą kondycję fizyczną, jak również psychiczną. I to właśnie dlatego chcę się z wami podzielić kilkoma prostymi trikami, które są dobre dla ciała i ducha.

Po pierwsze: musi być bezpiecznie

Reklama

Najważniejsze jest bezpieczeństwo - o tym zawsze musicie pamiętać. Co to oznacza w praktyce? Nie decydujcie się na wykonywanie ćwiczeń, które nie do końca jesteście w stanie zrobić, albo takich, które nie są dla was odpowiednie. Nawet, jeśli wydaje się wam, że im intensywniej, tym lepiej, zdecydowanie korzystniej zacząć od czegoś prostego.

Stopniowo wykonujmy intensywniejsze ćwiczenia, ale nie wszystko na raz, ponieważ może to być zgubne dla naszego zdrowia. Co więcej, zwracajcie uwagę na szczegóły - istotne, gdzie i na jakim podłożu będziecie wykonywać ćwiczenia. Nie może być zbyt miękko ani twardo. Przyda nam się specjalna mata, którą bez problemu kupimy w sklepie sportowym albo zamówimy przez internet z dostawą do domu.

W ogóle nie macie doświadczenia, jeśli chodzi o wykonywanie ćwiczeń? To wcale nie musi was to powstrzymywać. W dzisiejszych czasach warto skorzystać z ułatwień, jakie oferuje nam internet. Na proste, grupowe zajęcia fitness, jogi czy pilates (nawet, a właściwie zwłaszcza) dla początkujących z łatwością można się zapisać. To też odpowiednia forma dla tych, którzy nie są zwolennikami grupowych ćwiczeń na siłowni.

Ci bardziej zaangażowani i zdeterminowani mogą też poprosić o pomoc trenera personalnego. Jeśli spotkanie "na żywo" nie może dojść do skutku, to można zdecydować się na zajęcia on-line. Obecnie sporo trenerów posiada takie w swojej ofercie. Wiadomo, że nie będzie tak samo, jak podczas spotkania na siłowni, ale to solidna “rozgrzewka", a ćwiczenia nigdy nie idą na marne.

Ćwiczenia na "maszynach", które... każdy ma w domu!

Nie ma się co oszukiwać, pandemia daje się nam w kość na wiele różnych sposobów. Spędzamy większość czasu w domu, przed telewizorem i zajadamy się przekąskami. Właśnie przez to wielu z nas przybrało na wadze. Jak się pozbyć zbędnych kilogramów? Właśnie poprzez ćwiczenia. Jednym z bardzo prostych oraz skutecznych sposobów jest skakanie na skakance. Wbrew pozorom to bardzo męcząca i spalająca wiele kalorii czynność, którą jest w stanie wykonać każdy z nas.

Oprócz tego pajacyki oraz po prostu... spacerowanie! Tak, spacerować można zarówno po ogrodzie, tarasie, jak i po domu. Obecnie wiele smartfonów posiada wbudowany mechanizm, który pozwala na liczenie kroków. Warto ustalić swój dzienny limit i codziennie go realizować. Osobiście decyduję się też na częste (codzienne!) chodzenie po schodach. Dzięki temu nie tylko spalamy kalorie, ale też wzmacniamy swoje mięśnie i nadajemy im jędrności.

Pamiętajcie o tym, że windę zawsze warto zastąpić schodzeniem i wychodzeniem po schodach. Siatki z zakupami, stanowiące dodatkowe obciążenie, będą w tym przypadku działały tylko i wyłącznie na naszą korzyść. Panie, które chcą pochwalić się zgrabną pupą zdecydowanie powinny postawić na takie ćwiczenia.

Mam w domu rower stacjonarny. Często z niego korzystam. To doskonałe ćwiczenie, które czasowo może zastąpić wizyty na siłowni albo realne przejażdżki rowerowe. Co więcej, podczas takiego treningu możemy nawet oglądać telewizję. Przyjemne z pożytecznym!

Jeśli macie w domu takie lub jakiekolwiek inne urządzenie, to idealny czas na to, by go wykorzystać. Z kolei, jeśli od jakiegoś czasu nosiliście się z zamiarem zakupu roweru stacjonarnego albo bieżni, to może właśnie najlepiej zakupić je właśnie teraz.

Nie tak dawno kupiłam też trampolinę. Niektórym wydaje się, że to rozrywka wyłącznie dla dzieciaków - nic bardziej mylnego. Skakanie to zarówno ćwiczenie, jak i ogromna przyjemność. Zwłaszcza, jeśli możecie dzielić ją z najbliższymi. Co więcej, trampolina jest tańsza niż rower czy bieżnia.

W dążeniu do celu najważniejsza jest regularność

Musimy mieć świadomość tego, że jeśli chcemy, by ćwiczenia przyniosły oczekiwany efekt, to powinny być wykonywane regularnie. Tak naprawdę to znacznie ważniejsze, niż ich intensywność - przede wszystkim na początku.

Wyznaczmy sobie konkretny cel - określona ilość ćwiczeń w tygodniu i starajmy się tego trzymać. Z czasem wykonywanie poszczególnych czynności stanie się dla nas łatwiejsze i będziemy mogli zintensyfikować trening, decydując się na włączanie nowych, bardziej złożonych ćwiczeń. Z kolei jeśli macie duże podwórko albo las w pobliżu, to koniecznie to wykorzystajcie i udajcie się na spacer albo decydujcie na codzienny jogging, który na pewno pozytywnie wpłynie na wasz organizm.

Nieważne, czy mieszkacie w domu z ogrodem czy też w bloku - proste ćwiczenia można wykonywać wszędzie. Wykorzystajcie to, co macie pod ręką. Hantle mogą zastąpić nawet butelki wypełnione wodą. Najważniejsza jest determinacja i niezłomność.

Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!

Zobacz także:

 

Dowiedz się więcej na temat: Ewa Wachowicz | felieton Ewy Wachowicz

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje