Przejdź na stronę główną Interia.pl

Dbaj o włosy latem

Pod wpływem promieni słonecznych otwierają się łuski włosów, których zadaniem jest ochrona naszych pasm przed wiatrem i słońcem. Dodatkowo utlenia się melanina. Jej brak powoduje, że pasma stają się jaśniejsze i słabsze. Można temu zapobiec, stosując kilka prostych trików.

Twój plan pielęgnacyjny 

Przed wakacjami dobrze jest chociaż podciąć końcówki, aby włosy się nie plątały i łatwiej układały. Jeśli myślisz o farbowaniu lub rozjaśnianiu, zrób to co najmniej dwa tygodnie przed urlopem. Latem lepiej jednak unikać zbytniego rozjaśniania włosów, bo słońce i tak to zrobi, a w ten sposób dodatkowo przesuszamy nasze kosmyki. Poza tym pod wypływem promieni kolor szybko płowieje.

Reklama

Nawilżaj włosy

Po każdym myciu włosów (letnią, nie gorącą wodą) stosuj odżywki, a raz w tygodniu nakładaj domowe mikstury. Wcieraj je w pasma, a nie w skórę głowy. Inaczej tylko przyspieszasz przetłuszczanie. Doskonałym sposobem nawilżającym włosy jest ich olejowanie, czyli wcieranie oleju w końcówki. Jeżeli twoje włosy są bardzo zniszczone, wmasuj olejek w skórę głowy i całe włosy, załóż czepek i weź gorącą kąpiel. Para sprawi, że olejek wniknie głębiej i lepiej odżywi pasma. 

Przy włosach farbowanych lub po trwałej ondulacji sprawdzi się oliwa z oliwek, z kolei olej kokosowy ma działanie regenerujące. W sklepach dostępne są też specjalne kosmetyki do włosów z filtrami UV. Przydają się, gdy dużo przebywamy na słońcu.

Unikaj wychodzenia z mokrą głową

Woda działa jak soczewka skupiająca promienie UV. Dlatego suszenie kosmyków na słońcu też nie jest najlepszym rozwiązaniem - włosy stają się matowe i szorstkie. Jeśli nie możesz zaczekać, aż same wyschną w domu, susz je suszarką, ale z letnim nawiewem.

Płucz włosy 

Po kąpieli w morzu i basenie to konieczny zabieg. W ten sposób zmyjesz szkodliwe działanie chloru i soli. 

Jedz pomidory

Korzystaj, póki sezon, bo to źródło cennej dla włosów biotyny. Tak samo jak orzechy, żółtka jaj i chude mięso. 

Raz w tygodniu stosuj domowe maski odżywiające i nawilżające 

Pół szklanki jasnego piwa wymieszaj z żółtkiem i jedną łyżką oleju kokosowego. Miksturę nałóż na suche włosy, owiń folią i zawiń ręcznikiem. Po trzydziestu minutach spłucz maskę i umyj włosy szamponem. 

Jajko i sok z połowy cytryny oraz trzy  łyżki oliwy z oliwek. Składniki wymieszaj i nałóż na umyte, wilgotne włosy. Głowę owiń folią lub załóż czepek i okryj ręcznikiem. Podgrzej lekko suszarką. Po trzydziestu minutach zmyj maskę letnią wodą i umyj włosy tuż przy skórze.

Zobacz także: 


Dowiedz się więcej na temat: włosy | Słońce | Ochrona | kapelusz | UV | Styl.pl

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje