Reklama

Reklama

5 kroków do pięknych stóp

Wymagają systematycznej pielęgnacji.

1. Idealnie gładkie

Codziennie trzeba ścierać z pięt zrogowaciały naskórek. Nie używajmy do tego pumeksu, bo łatwo staje się siedliskiem grzybów i bakterii. Znacznie lepsze efekty da stosowanie masek i peelinów oraz specjalnych tarek do pięt. Często są dwustronne: jedna powierzchnia ściera, druga wygładza pięty.

2. Bez pęknięć

Reklama

Wskutek nadmiernego przesuszenia pięty zaczynają pękać. Skóra jest na nich dwukrotnie grubsza niż gdzie indziej, naskórek narasta tam szybciej, niż jest w stanie się naturalnie złuszczyć, dlatego trzeba go wspomóc odpowiednią pielęgnacją. Bez niej rogowacieje, a potem pęka. Wtedy należy stosować preparaty do pękających pięt zawierające substancje przyspieszające gojenie: wit. A i E, lanolinę, alantoinę itd.

3. Świeże i pachnące

Potliwość stóp dokucza szczególnie latem. By zmniejszyć wydzielanie potu, warto wymyć stopy w chłodnej wodzie, ponieważ ciepła pobudza gruczoły potowe do intensywniejszej pracy. Po umyciu należy dokładnie osuszyć skórę między palcami i zastosować środek przeciw potliwości - krem, płyn, żel itp. Zmniejszy wydzielanie potu i zahamuje namnażanie się bakterii, a to one są odpowiedzialne za brzydki zapach - sam pot jest bezwonny. Można stosować wkładki i skarpety pochłaniające niemiłą woń.

4. Dobrze odżywione

Tak jak dbamy o twarz, powinnyśmy dbać o nasze stopy. Trzeba im regularnie dostarczać potrzebne składniki odżywcze, aby skóra była zdrowa, gładka i aksamitna w dotyku. Systematycznie stosujmy kosmetyki do stóp: w postaci masek i kremów, w składzie których możemy znaleźć m.in. lawendę, olejek macadamia, mocznik, olej jojoba, wosk pszczeli, glicerynę, panthenol, ekstrakty z ziół, m.in. arniki górskiej, szałwii i rozmarynu.

Najlepiej stosować te kosmetyki na noc. Przed nałożeniem dokładnie myjemy stopy w ciepłej wodze, jeśli mamy więcej czasu, możemy je wymoczyć. Po dokładnym osuszeniu nakładamy kosmetyk, a żeby dobrze się wchłonął i przypadkowo nie starł, zakładamy bawełniane skarpetki i w nich śpimy.

5. Letnie kąpiele stóp

Wygładzisz stopy i zmniejszysz potliwość, jeśli będziesz systematycznie stosować specjalną kąpiel. Kwadrans mocz stopy w litrze wody z sokiem z 1 cytryny, 2 łyżkami oliwy, 4 łyżkami pełnotłustego mleka i łyżeczką cynamonu. Inny sposób to wlanie do wody, w której moczymy stopy, kilku kropli olejku lawendowego - zabija bakterie i hamuje potliwość. Podobne dobroczynne działanie wykazuje herbata.

Piękna znaczy zdrowa

Nie noś butów na obcasie. Chodzenie w butach o wąskich czubkach, na wysokich, cienkich obcasach źle wpływa na kręgosłup i stawy kolanowe, i prowadzi do deformacji stóp. Sprzyja m.in. powstawaniu zespołu stopy wrażliwej (młoteczkowate palce i koślawy paluch). Optymalny jest stabilny obcas o wysokości 3-4 cm.

Dostarczaj witaminę A. W diecie powinny się znaleźć produkty zawierające witaminę A, która utrzymuje prawidłowy stan skóry. Jedzmy produkty pochodzenia zwierzęcego: jaja, wątróbkę, masło, mleko, sery. Warto korzystać z suplementów diety - zażywać witaminę A i stosować ją do pielęgnacji stóp, np. rozgnieść kapsułkę i wetrzeć w piętę: nawilża, zapobiega pękaniu, przyspiesza gojenie.

Ruszaj się. Aktywność fizyczna przeciwdziała nadwadze, a dodatkowe kilogramy to obciążenie dla stóp, które stanowią podporę całego ciała. Nadwaga i otyłość powodują, że stopy stają się szerokie, przeciążenie sprzyja tworzeniu się płaskostopia poprzecznego, a także powstawaniu odcisków, nagniotków i modzeli.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje