Przejdź na stronę główną Interia.pl

Kanapka? Tak! Na drugie śniadanie

O tym, że należy zdrowo się odżywiać, słyszał każdy. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak wcielić tę zasadę w życie. Jakie błędy popełniamy najczęściej? Nieregularne posiłki w duecie z niezdrowymi przekąskami. A jak z tym walczyć? Pamiętać, aby jeść pięć razy dziennie i sięgać po zdrowe, pełnowartościowe produkty. W teorii wszystko wydaje się być proste. A jak jest w praktyce?


W praktyce niestety bywa różnie, najczęściej jednak źle. Polacy często zapominają o drugim śniadaniu. Wydaje się ono mało ważne, więc jest pomijane bądź  jedzone pośpiesznie, złożone jest z przypadkowych, niezdrowych przekąsek. Czy tak powinno być? Absolutnie nie! Moc drugiego śniadania jest ogromna! Dzięki jego spożywaniu, zapobiegamy występowaniu chorób metabolicznych, układu krwionośnego oraz zaburzeniom gospodarki hormonalnej. Szczególnie istotne jest to w przypadku dzieci.

Reklama

Misją kampanii "Jem drugie śniadanie" jest propagowanie idei noszenia ze sobą pudełka ze zdrową kanapką - idealnym, zbilansowanym rozwiązaniem. Organizatorzy akcji starają się przekonać Polaków, że przygotowanie zdrowego drugiego śniadania nie jest wcale trudne ani pracochłonne, a może stać się kreatywnym nawykiem, który przy okazji zaszczepimy w dzieciach.

Kampania "Jem drugie śniadanie" ruszyła na początku 2015 roku. Jej punktem kulminacyjnym był Ogólnopolski Dzień Drugiego Śniadania, obchodzony 14 września. Tego dnia sześć znanych gwiazd wspierających tę ideę - Andrzej Krzywy, Dorota Chotecka, Anna Wyszkoni, Dominika Gwit, Marek Kaliszuk i Jacek Kawalec rozdało na ulicach Warszawy około 500 własnoręcznie zrobionych kanapek. Kampania okazała się wielkim sukcesem, dlatego też organizatorzy postanowili kontynuować swoją misję w roku 2016.

Aktualne działania skierowane są głownie do rodziców i nauczycieli, bo to oni mają największy wpływ na kształtowanie zwyczajów młodych ludzi. Dzieci, biorąc zły przykład z rodziców, zwyczajnie zapominają o drugim śniadaniu bądź zastępują je niezdrową przekąską. Tymczasem młody człowiek potrzebuje zbilansowanej diety,  by móc skoncentrować się na lekcjach i łatwo przyswajać wiedzę. Nie zabierając z domu pudełka z drugim śniadaniem, łatwiej skusi się na dostępne w sklepiku szkolnym słodycze.

Dzięki kampanii "Jem drugie śniadanie" dzieci w całej Polsce będą mogły uczestniczyć w specjalnym programie przygotowanym przez ekspertów, który w jasny i ciekawy sposób przedstawi korzyści wynikające ze zdrowego odżywiania.

W tym roku akcję wsparli znani rodzice - Katarzyna Glinka, Andrzej Krzywy, Dorota Chotecka oraz Anna Wyszkoni. Od marca do kampanii przyłączają się sukcesywnie kolejni miłośnicy pudełka z drugim śniadaniem - Kamila Szczawińska, Karolina Malinowska oraz Aleksandra Szwed. Wszyscy zgodnie przyznają, że drugie śniadanie jest bardzo ważne dla nich oraz ich dzieci.

Twórcy kampanii "Jem drugie śniadanie" nie zapominają o dzieciach, które nie mogą liczyć w domu na przygotowany posiłek. Dzięki kampanii wspierany jest program dożywiania dzieci "Pajacyk", który stał się partnerem akcji. W połowie czerwca zostanie wyemitowany spot, dotyczący problemu  niedożywienia w polskich szkołach, nakręcony przy udziale gwiazd wspierających kampanię. W spocie udział wzięli Dorota Chotecka, Katarzyna Glinka, Karolina Malinowska, Zosia Ślotała, Jerzy Grzechnik, Andrzej Krzywy, Michał Będźmirowski, Malwina Bakalarz, Beata Sadowska, AdBuster oraz Aleksandra Szwed.

Styl.pl jest patronem kampanii.

Zobacz, co działo się za kulisami!



Styl.pl/materiały prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje