Przejdź na stronę główną Interia.pl

Pokaz Latina by Qπш Robert Kupisz

Inspiracją do stworzenia kolekcji była różnorodność kultur i obyczajów mieszkańców Ameryki Południowej /AKPA

6 czerwca w Drukarni Praskiej w Warszawie odbył się pokaz najnowszej kolekcji – LATINA by Qπш Robert Kupisz na sezon wiosna/lato 2019. Inspiracją do stworzenia kolekcji była różnorodność kultur i obyczajów mieszkańców Ameryki Południowej. Styl.pl był patronem medialnym pokazu.

Reklama

Robert Kupisz przez ponad 20 lat zawodowo tańczył tańce latynoamerykańskie, więc temat najnowszej kolekcji na sezon wiosna/lato 2019 jest mu bardzo bliski. Taniec nadal jest jego pasją i często bywa na turniejach tanecznych, na których kibicuje swoim przyjaciołom. Pracując nad kolekcją, skupił się jednak nie na rozrywkowej części życia Latynosów, a na ich często dramatycznych losach.

- Kolekcja LATINA to nie tylko gorące tańce i karnawał, to także życie w fawelach, gdzie codziennością mieszkańców jest widok wojsk, wojny gangów i przemoc. Ich życie dzieje się "tu i teraz", dlatego mimo trudnych warunków próbują żyć normalnie: organizują konkursy piękności, gorące imprezy z nowoczesną, bardzo drapieżną muzyką i bawią się, jakby jutra miało nie być - mówi projektant.

Reklama

Kobieta Kupisza jest niezwykle seksowna, strojem podkreślona jest jej drapieżność, odwaga i siła. W damskiej części kolekcji oprócz falbaniastych sukienek, cekinowych topów, czy jeansowych szortów, nie zabrakło mocnych akcentów: kurtek w kolorach moro, ortalionowych spodni i bluz z kapturem czy skórzanych marynarek z szerokimi ramionami.

Towarzyszy jej mocny, mroczny facet, ubrany w skórzane spodnie i marynarkę lub wojskowe spodnie i kurtkę w moro, czasami w wygodny zestaw dresowy. Facet Kupisza nie obawia się zaszufladkowania, gdy ubiera się w połyskujący garnitur z cekinów. Wygląda w nim supersexy i nie martwi się o konwenanse.  Bawi się modą i stawia na nowoczesność.

W kolekcji oprócz ulubionej ręcznie farbowanej bawełny, pojawia się wiele błyszczących i kolorowych tkanin, ortalion, a także dekatyzowany jeans. Dominujące kolory to biel, czerń i cała paleta szarości, z dodatkiem pudrowego różu i intensywnego żółtego. Na projektach pojawiają się wielobarwne motyle z cekinów i nadruki będące mocnymi manifestami.- "Tym razem użyłem hasła LIBRE (z hiszpańskiego WOLNY) i znaku równości, które są bardzo uniwersalne i dotyczą nas wszystkich bez względu na szerokość geograficzną w której mieszkamy. Na koszulkach pojawia się też motyw karabinu, ponieważ chciałem dać broń kobietom. Ale nie w dosłownym znaczeniu, bardziej symbolicznym - jako siłę napędową do walki o swoje prawa - mówi Robert Kupisz.

W pokazie udział wzięło ponad 1000 osób. Nie zabrakło gwiazd, które od lat kibicują projektantowi. W pierwszych rzędach zasiedli m.in. Aneta Kręglicka, Maryla Rodowicz, Joanna Krupa, Monika Olejnik, Natalia Siwiec, Laura Łącz, Maja Sablewska, Honorata Skarbek, Michał Piróg, Natasza Urbańska.

Scenografia do pokazu to również autorski pomysł Kupisza. Na rusztowaniu wybudowano przekrój mieszkań w faweli, odkrywających przed widzami sceny z codziennego życia favelados.

Reklama

Reklama

Reklama