Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Jak nie dać się oszukać w Black Weekend?

Ten weekend dla niektórych będzie wielkim polowaniem na przeceny. Sklepy zaczynają obniżać ceny, a klienci już szykują się na ''łapanie'' okazji. Warto jednak do zakupów podejść z głową, aby nie dać się oszukać i zmanipulować. Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę w czasie zakupowego szału.

Uważaj na sztuczne podnoszenie cen

Niektórzy sprzedawcy, tuż przed zakupowym weekendem zawyżają ceny produktów, aby potem je obniżyć. Klient ma wrażenie, że płaci mniej, a tak naprawdę wydaje tyle samo, ile musiałby zapłacić przed ''obniżką''. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie cen takich samych produktów w internecie. Można wtedy wywnioskować, jaka stawka jest odpowiednia.

Nie kupuj bez zastanowienia

Reklama

Zastanów się, czy na pewno potrzebujesz rzeczy, które obejmuje promocja. Bywa, iż kupujemy ubrania, kosmetyki i inne artykuły tylko dlatego, że są tańsze, a nie potrzebne. Kiedy zakupowe zamieszanie minie, często leżą zapomniane w szafce lub użyte tylko raz trafiają do śmieci.

Zwroty

Jeśli zamawiałaś coś przez internet, to przysługuje ci 14-dniowe prawo zwrotu bez podania przyczyny. Natomiast w sklepach stacjonarnych, choć produkty są przyjmowane, to sprzedawca nie ma obowiązku uznania oddania rzeczy bez podania uzasadnienia. Przed zakupem warto dopytać o warunki zwrotu i reklamacji.

Dwie ceny

Wybrałaś rzecz, która jest oznaczona promocyjną ceną, a gdy podchodzisz do kasy naliczana jest wyższa kwota. Co zrobić w takiej sytuacji? Masz prawo zakupić produkt w niższej cenie, bez względu na powody pomyłki sprzedawcy.

Gdzie zgłaszać nieprawidłowości?

Wszelkie niewłaściwości możesz zgłosić do Inspektoratu Inspekcji Handlowej, Rzecznika Konsumentów lub - jeżeli masz problem ze sprzedającym z innego kraju Unii Europejskiej - do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Zobacz także:


Dowiedz się więcej na temat: Black Friday | promocje | zakupy

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje