Reklama

Reklama

Moda polska

Simple

Reklama

"Realistka i romantyczka", mówią o sobie siostry "Simple": Maja Palma i Lidia Kalita. Lidia jest po wydziale projektowania, Maja ma nosa do biznesu. Ale ten podział ról jest płynny. W życiu sióstr od kilkunastu lat nie ma rozgraniczenia na czas pracy i odpoczynku. "Czasem najlepsze pomysły przychodzą do głowy, kiedy siedzimy w ogrodzie, na plaży albo pijemy szampana na Bond Street".

Gdy zaczynały na początku lat 90., postawiły sobie za cel ubrać aktywną zawodowo kobietę. "Ówczesny biurowy mundur to była rozciągnięta dzianinowa spódnica i sweter worek", wspominają z uśmiechem. Wypełniły lukę na rynku i zaproponowały kostiumy, garnitury, eleganckie kardigany. Świetnie uszyte, ze starannie dobranych tkanin.

"Zawsze wyobrażamy sobie naszą klientkę w konkretnej sytuacji. Nie robimy abstrakcji, wiemy, że musi się dobrze czuć przez cały dzień, a jej czas gwałtownie się skurczył", podkreślają. Uważają, że o sukcesie zdecydowała właśnie ta czujność, wrażliwość na społeczne zmiany. Dlatego piętnaście lat później kształt kolekcji radykalnie się zmienił - więcej w nich... kobiety. Pojawiły się zdobienia: falbany, marszczenia, koronki. "Minął czas, kiedy panie w firmie upodabniały się stylem do mężczyzn. Umocniłyśmy pozycję. Możemy sobie pozwolić na fantazję".

Sprzedaż zaczęła się od jednego butiku na Mokotowskiej. Dziś jest ich 45. Starannie zaaranżowane, bo sklep ma być "jak scena w teatrze, wciągać w opowieść". Na zarzut, że styl Simple jest zbyt strojny, mają jedną odpowiedź: "Nawet w cięższych czasach pozostaje potrzeba piękna i zbytku".

Tatuum

Styliści mówią, że to polski Gap. Komfort, dobra jakość, nigdy banał. Rzeczy z Tatuum mogą stać się podstawą garderoby na lata. Ulubiony sklep dziewczyn, które do prostych spodni wkładają koszulę z żabotem, a na randkę przybiegną w zwiewnej sukience. W letniej szafie dominuje tonacja błękitna - jedna z najmocniejszych tendencji sezonu. Bo projektanci Tatuum to sztab młodych ludzi, którzy podróżują po świecie i "wywąchują" trendy. Pokazy? Celebryci w kampaniach? Tych brak. To dyskrecja strategiczna. Liczy się tylko moda.

Solar

Na zachodzie ten styl nazywa się "boho". Cechy składowe: połączenie elegancji i nonszalancji, mocna i wyrazista biżuteria, śmiałe kolory. Solar to w lidze "boho" nasz reprezentant z dwudziestoletnim stażem. Klientki zaglądają do salonów po barwne swetry i fantazyjnie zdobione szale. Pokazy kolekcji też są niestandardowe, z gatunku wydarzeń artystycznych. Zamiast modelek na wybiegu tancerze Polskiego Teatru Tańca. Twarzami marki były indywidualistki: Małgorzata Niemen i Agata Buzek. Kolorowy i swobodny świat Solar nakręca poznański zarząd firmy. Z wielkopolską precyzją.

Reserved

W Reserved zawsze można liczyć na najgorętsze hity z wybiegów. Hipsterka znajdzie tu kombinezon z cienkiej tkaniny i słomkowy kapelusz. Fanka grunge'u i biwakowych klimatów - zieloną militarną kurtkę. Lolita - minispódniczkę w popartowy deseń. Firma promuje też gwiazdorskich projektantów - za rozsądne ceny. Autorskie linie dla Reserved stworzyli Paprocki i Brzozowski oraz Gosia Baczyńska. W kampaniach reklamowych top modelki - Ania Jagodzińska, Anja Rubik, Magda Frąckowiak.

Twój STYL 8 /2010

Dowiedz się więcej na temat: moda | Joanna Klimas

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje