Przejdź na stronę główną Interia.pl

​Śniadanie do łóżka

Najlepszym afrodyzjakiem jest wspólne jedzenie. Nieważne, czy wybierzesz różowy krem z malinami, czy mango w różanym syropie - śniadanie w łóżku wygra z niejedną... romantyczną kolacją.

Śniadania dzielą się u mnie na te codzienne i te od święta. Pierwsze charakteryzuje maksymalnie pięciominutowy czas przygotowania oraz możliwość spakowania na drogę w ostatniej chwili. Nie znaczy to, że są byle jakie. Na co dzień rezerwuję ekspresowe owsianki, najczęściej ugotowane poprzedniego wieczoru, albo chrupiące pełnoziarniste granole, które piekę raz w miesiącu, a potem podjadam z jogurtem i owocami, dzięki czemu dzień powszedni nie jest mi straszny. Jednak bez względu na to, jak bardzo się staram, by były w swej codzienności wyjątkowe, najbardziej lubię śniadania od święta. Z reguły tym mianem określam pierwsze weekendowe posiłki, choć czasem ich pora wyklucza użycie słowa "śniadanie". Bywa, że świąteczny jest poniedziałek albo nawet czwartek, bo tak wypadają moje urodziny. Czasem wystarczy, że mam trochę więcej czasu niż zazwyczaj i mogę wrzucić do blendera upieczone buraki albo przygotować jajko w koszulce, a niekiedy po prostu chcę dla kogoś bliskiego przygotować coś wyjątkowego. Takie na przykład śniadanie do łóżka.

Menu

Reklama

Puszysty omlet z marakują i persymoną, jedna porcja: 4,50 zł

Grzanki z awokado i jajkiem w koszulce, jedna porcja: 3,50 zł

Krem buraczany z malinami, jedna porcja: 2 zł

Mango z pomarańczami w różanym syropie, jedna porcja: 3 zł

Puszysty omlet z marakują i persymoną

Omlet zwany dutch baby najlepiej jeść tuż po wyjęciu z piekarnika. Jest wówczas najbardziej puszysty i lekki. Można przygotować go na jednej dużej patelni lub podzielić ciasto na dwa mniejsze naczynia.

Stopień trudności: dla początkujących liczba porcji: 2

Czas przygotowania: 10 minut + 15 minut pieczenia


Składniki

  • 4 jajka
  • szklanka mleka
  • szklanka mąki
  • łyżka miodu
  • szczypta cynamonu
  • szczypta soli
  • łyżka masła
  • persymona
  • 2 marakuje

1. Jajka, mleko i mąkę zmiksuj z miodem, cynamonem i solą. Rozgrzej piekarnik do 220 st. C.

2. Na żeliwnej patelni roztop masło. Wylej ciasto i wstaw patelnię do piekarnika na 15 minut.

3. Gorący omlet podawaj od razu z pokrojonymi w plastry persymoną i marakują.

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje