Reklama

Reklama

Zimowa kuchnia. Co jeść i na co zwracać uwagę podczas zakupów?

To nieprawda, że zimą nie powinno się jeść warzyw. Jakie wybierać?

Polska zima jest dość sroga i nie możemy liczyć na mnogość warzyw oraz owoców, ale nie oznacza to, że musimy eliminować je z naszej diety. Kupujmy takie, które w tym sezonie są najlepsze. O jakich mowa? Buraki, marchew, pietruszka albo ziemniaki to pewne propozycje, które dodatkowo można wykorzystać w kuchni na wiele różnych sposobów.

Reklama

Oprócz nich z powodzeniem można też włączyć do swojego jadłospisu warzywa strączkowe, takie jak fasola, groch czy soczewica. Na ich bazie warto przygotować rozgrzewającą i sycącą zupę. Bardzo często się na to decyduje, a tym gorącym posiłkiem można raczyć się nawet przez kilka dni - wystarczy trzymać ją w lodówce. Unikajmy z kolei pomidorów oraz ogórków, ponieważ zwykle są one naszpikowane sztucznymi konserwantami i nie są tak smaczne, jak latem.

Innym rozwiązaniem jest zamrażanie żywności. Istnieje wiele badań, które potwierdzają, że mrożone produkty nie mają negatywnego wpływu na nasz organizm. Jest to też bardzo prosty proces przechowywania, dzięki któremu zimą możemy czuć smak lata. Osobiście mrożę zarówno warzywa, ale też owoce. Można je później wykorzystać do różnego rodzaju ciast, kompotów, a nawet jako farsz do pierogów na słodko.

Nie tylko rozgrzewające potrawy, ale też napoje!

Znacie powiedzenie, że herbata z cytryną i miodem nigdy nie smakuje tak dobrze, jak właśnie zimą? Zdecydowanie się z tym zgadzam. Kiedy na zewnątrz mróz, to warto postawić na rozgrzewające napoje. Sprawdzi się nawet klasyczna, czarna herbata z cytryną, która nas rozgrzeje. Osobiście lubię doprawić ją sokiem z aronii, malin, a dodatkowo cynamonem, plastrami świeżego imbiru i goździkami Smakuje doskonale i umila każdy zimowy wieczór.


Zobacz także:

Dowiedz się więcej na temat: felieton Ewy Wachowicz | Ewa Wachowicz

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje