Reklama

Reklama

Tego o brokułach nie wiedziałaś

Brokuły, zwane także kapustą szparagową lub zielonym kalafiorem, zachowują najwięcej właściwości odżywczych, gdy spożywa się je na surowo.

Dlatego często przyrządzam z nich sałatki z innymi warzywami, a także z mięsem.

Reklama

Mycie

Brokuł dzielę na różyczki i każdą płuczę pod bieżącą wodą. Potem zanurzam kawałki brokuła w zakwaszonej octem albo posolonej wodzie na 10 minut. Dzięki temu pozbywam się z różyczek drobnych owadów i robaków.

Zachowają kolor

Przed gotowaniem podzielone na różyczki brokuły krótko sparzam w gorącej wodzie, czyli blanszuję. Dzięki temu zachowają ładny zielony kolor. Podobny efekt osiągam, gdy do wody, w której gotuję brokuły, dodam trochę octu lub soku z cytryny.

Na parze 

Przeważnie gotuję brokuły na parze, gdyż tracą mniej witamin i składników odżywczych niż podczas gotowania w wodzie. Układam je łodygami do dołu, bo dzięki temu ugotują się równomiernie. Wodę po gotowaniu wykorzystuję do zrobienia np. sosów.

Porady udzieliła Hanna Szymkiewicz  - doświadczona mistrzyni kulinarna

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje