Przejdź na stronę główną Interia.pl

Sposób na placki

Mogą być ziemniaczane, ale równie pyszne będą z innych warzyw...

Trudno ustalić, kto właściwie wpadł na pomysł starcia ziemniaków, czy cukinii i usmażenia ich po wymieszaniu z mąką i jajkami. Wiadomo, że w różnych formach są obecne w większości europejskich jadłospisów. W Polsce najczęściej sięgamy po placki ziemniaczane a te w każdym domu je się z innymi dodatkami: ze śmietaną, gulaszem, a nawet cukrem.

Reklama

Tym razem proponujemy przygotowanie szwajcarskiego przysmaku - rosti z tatarem z łososia oraz egzotycznej wersji polskiej klasyki - placków ziemniaczanych z kiełkami fasoli mung (można je kupić w sklepach ze zdrową żywnością). A może medaliony z selera sprawią, że nie zachcesz już ścierać ziemniaków na placki? Możesz też wykorzystać cukinię lub dynię i przygotować coś zupełnie nowego. Możliwości jest wiele, a wszystko po to, żeby zwykłym plackom dodać nieco oryginalności.

Ziemniaczane z tatarem z łososia

Składniki na 4 porcje. Tatar: 10 dag wędzonego łososia, 1 czerwona cebula, oliwa, drobno posiekany pęczek koperku, łyżka soku z cytryny, sól, świeżo mielony czarny pieprz. Placki: 1 kg ziemniaków, 1 cebula, 1 ząbek czosnku, 2 jajka, 1 łyżka mąki, olej, sól, pieprz. 

Przygotowanie: Umyte i obrane ziemniaki zetrzyj na grubej tarce i odciśnij przez lnianą ściereczkę. Cebulę i czosnek obierz i drobno posiekaj. Podduś razem na łyżce oleju. Do ziemniaków dodaj mąkę, jajka i podduszoną cebulę z czosnkiem. Dopraw solą i pieprzem. Dokładnie wymieszaj.

Smaż na złoto niewielkie placuszki o grubości 0,5 cm. Wykładaj na półmisek wyłożony papierowym ręcznikiem.

Łososia pokrój w drobną kosteczkę, podobnie cebulę. Dopraw solą, pieprzem, sokiem z cytryny. Dodaj posiekany koperek i kilka kropel oliwy. Odstaw do lodówki. Gorące placuszki podawaj z jogurtem naturalnym i schłodzonym tatarem z łososia. Całość udekoruj koperkiem. Możesz też podać ósemki cytryny do skropienia tatara.

Medaliony z selera

Składniki na 4 porcje: 1 duży seler, 1 cebula, sól, 1 pęczek tymianku, 25 dag pomidorów koktajlowych, 1 puszka pomidorów w kawałkach, 1 łyż. vegety, po 12 dag serów mozzarella i gorgonzola, 1 jajko, biały pieprz, bułka tarta.

Przygotowanie: Oczyść seler i pokrój w cienkie plastry. Gotuj 6-8 min w osolonym wrzątku i odcedź.  Posiekaną cebulę podsmaż z tymiankiem na oleju. l Na patelnię dodaj pomidory z puszki, szklankę wody i łyżkę vegety. Duś razem przez 10 min. Sery pokrój w plastry. Pomiędzy dwa plastry selera wkładaj plastry sera. Posól, oprósz pieprzem i mąką. Panieruj w jajku i bułce, smaż na złoto z obu stron. Do sosu dołóż przekrojone na pół pomidorki koktajlowe. Sos podawaj jako dodatek do medalionów. 

Placuszki cukiniowe

Składniki na 4 porcje. Placki: 50 dag cukinii, 10 dag płatków owsianych, 8 dag mąki, 2 jajka, 1 łyż. posiekanej natki pietruszki, 1 łyż. posiekanego świeżego majeranku, sól, olej do smażenia, natka pietruszki do dekoracji. Sos: 35 dag jogurtu naturalnego, 4 ząbki czosnku, szczypiorek

Przygotowanie: Oczyść cukinię, umyj i zetrzyj na grubej tarce. Dodaj płatki owsiane, mąkę, jajka, posiekaną pietruszkę i majeranek. Dokładnie wymieszaj i odstaw na 15 minut. W tym czasie przygotuj sos. Przeciśnij przez praskę czosnek, szczypiorek posiekaj i wymieszaj z jogurtem. Odstaw do lodówki. Rozgrzej patelnię z olejem i smaż na niej małe placuszki o grubości ok. 1 cm.

Placuszki wykładaj na półmisek wyłożony papierowym ręcznikiem, tak żeby zebrać nadmiar tłuszczu. Podawaj z sosem udekorowane natką pietruszki i cienkimi plasterkami marchewki. Przygotujesz je krojąc marchewkę wzdłuż obieraczką do warzyw. Do placuszków możesz też dodać podsmażony boczek, duszone grzyby lub żółty ser.

Ziemniaczane z kiełkami fasoli

Składniki na 4 porcje: 1 kg ziemniaków, 20 dag kiełków fasoli mung, 200 ml mleka, 2 jajka, 6 ząbków czosnku, 10 dag mąki, 1 łyżka suszonego majeranku, sól, świeżo mielony czarny pieprz, olej do smażenia.

Przygotowanie: Obierz ziemniaki i na grubej tarce zetrzyj do misy. Opłucz kiełki, poprzekrawaj i dodaj do ziemniaków. Dodaj mleko i jajka. Obierz i wyciśnij czosnek do mieszanki ziemniaczanej. Dopraw majerankiem, wymieszaj i zagęść mąką, dopraw solą i pieprzem. Rozgrzej na patelni olej, wlej do niej chochelkę ciasta i smaż powoli z obu stron do przyrumienienia.

Gotowe placuszki wykładaj na półmisek wyłożony papierowym ręcznikiem, żeby odsączyć nadmiar tłuszczu. Placuszki świetnie komponują się z dipem przygotowanym z twarożku, posiekanych rzodkiewek i kwaśnej śmietany.

Dowiedz się więcej na temat: placki | placki ziemniaczane | placki z cukini

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje