Przejdź na stronę główną Interia.pl

Paluchy rybne w chrupiącej złotej panierce

Rodzinny rarytas idealnie nadający się do mrożenia – paluszki rybne – przygotowuję z łososia. Ryby są doskonałym źródłem kwasów tłuszczonych omega-3, które pomagają nam utrzymać w ryzach cholesterol.

Składniki na 10 porcji:

  • 1,2 kg płata z łososia, bez skóry i ości
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki w proszku
  • 250 g chleba razowego
  • 30 g cheddara
  • oliwa extra vergine

Przygotowanie (25 minut):

Reklama

Nawet tak proste danie jak paluszki rybne może być bardzo zdrowe, jeśli przygotujesz je w domu. Najlepiej w wersji maxi! Ja używam łososia, ale nadaje się każda ryba o białym mięsie.

Pokrój filety na 10 kawałków po 120 g. Kształt płata sprawia, że nie będą równe, ale to tylko dodaje im uroku. Osobiście kroję filet wzdłuż na paski o grubości ok. 3 cm i z nich odcinam krótsze kawałki.

Ubij w płytkiej misce jajka z papryką, szczyptą soli morskiej i pieprzu. Wrzuć do malaksera porwany chleb i starty cheddar, dolej 2 łyżki oliwy i miksuj, aż uzyskasz drobną posypkę, a potem wsyp ją do brytfanny. Obtaczaj kawałki ryby w jajku, pozwalaj, żeby nadmiar skapał, i starannie panieruj. (Panierki prawdopodobnie będzie za dużo, ale to ułatwia pracę. Resztę wyrzuć). Przełóż opanierowane paluchy na dużą brytfannę wyłożoną papierem pergaminowym. Poszczególne porcje oddzielaj papierem, tworząc pięterka. Piecz od razu albo zamroź w brytfannie i dopiero wtedy przełóż do pudełek lub woreczków, żeby łatwiej je było przechowywać.

Żeby upiec paluchy, przełóż ich tyle, ile potrzebujesz, do brytfanny, i rozgrzej piekarnik do 200°C/gazowy na 6. Piecz je ok. 15-20 minut, aż się przyrumienią i upieką w środku.


Czy wiesz, że...?

Płaty z łososia często są na przecenie - przemysł rybny już tak działa, że ze względu na wahania podaży i popytu zawsze są jakieś nadwyżki. Jeśli więc widzisz łososia w promocyjnej cenie, korzystaj z okazji!

kalorie 325 kcal, tłuszcze 18,6, tł. nas. 3,8 g, białka 29,1 g, węglow. 9,5 g, cukier 0,6 g, sól 0,5 g, błonnik 1,6 g

Przepis pochodzi z książki Jamiego Olivera "Gotuj zdrowo dla całej rodziny", wydawnictwo Insignis, tłumaczenie Dorota Malina.


Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje