Przejdź na stronę główną Interia.pl

Niedzielne śniadanie

Do celebrowania bez pośpiechu.

Tostowe sandwicze

Składniki na 1 porcję: 1 jajko, 1 cebula, 1-2 łyżeczki oleju, 5 dag gęstej kwaśnej śmietany, sól, pieprz, po 1 łyżeczce chrzanu ze słoika i ostrej musztardy, 1 mały pomidor, 3 listki sałaty, 1 plaster ananasa z puszki, 3 pszenne tosty, 2 plasterki wędzonego fileta z piersi indyka.

Reklama

Jajko ugotować na twardo, pokroić w plasterki. Cebulę obrać, pociąć w talarki, zrumienić na rozgrzanym oleju, wystudzić. Śmietanę wymieszać z musztardą i chrzanem. Sos przyprawić solą i pieprzem. Pomidor pokroić w plasterki. Sałatę porwać na kawałki. Plaster ananasa pociąć na cząstki.

Tosty zrumienić w tosterze albo w piekarniku. Każdą kromkę przekroić po przekątnej. Trójkąty chleba posmarować połową sosu. Jeden trójkąt przykryć sałatą, plasterkami pomidora i jajka. Na dwóch pozostałych ułożyć plasterki indyka, cząstki ananasa oraz krążki cebuli. Sandwicze posmarować pozostałym sosem i przykryć odłożonymi trójkątnymi tostami.

Omlet serowy

Składniki na 4 porcje: 12 jajek, sól, pieprz świeżo zmielony, 200 g sera żółtego, 3-4 łyżki masła, listki roszponki, rzodkiewki, dżem owocowy, np. truskawkowy.

Jajka wbić do miski, rozkłócić widelcem, doprawić solą i pieprzem. Ser zetrzeć na tarce, połowę dodać do ubitych jajek.

Na patelni rozgrzewać po 1 łyżce masła, wlewać po 1/4 mieszanki jajecznej i okrężnym ruchem rozprowadzać równomiernie po całej patelni. Opiekać powoli, aż jajka zaczną ścinać się też od góry. Omlety przenieść na talerze. Posypać serem, złożyć po przekątnej. Udekorować roszponką i plasterkami rzodkiewek.

Uwaga! Omlet można też podawać na słodko, np. z dżemem truskawkowym.

Kaszka bulgur

Składniki na 1 porcję: 5 dag suszonych moreli, 100 ml soku z jabłek, 6 dag kaszy bulgur, 12,5 dag kefiru, 1 łyżka cukru, 1 łyżeczka cynamonu, 1 łyżka pistacji, dżem owocowy.

Morele zalać sokiem jabłkowym, pozostawić na noc, by spęczniały. Kaszę opłukać na sitku pod bieżącą wodą, odsączyć. Wsypać do garnka, zalać 200 ml wody. Poczekać, aż woda zawrze, wtedy zmniejszyć płomień i gotować pod przykryciem 15 minut. Odsączyć, wystudzić.

Morele odcedzić, pozostały sok wlać do kaszy, wymieszać. Kefir utrzeć z cukrem i cynamonem. Pistacje posiekać. Kaszkę wymieszać z morelami. Polać sosem cynamonowym, posypać pistacjami. Uwaga! Morele można zastąpić dżemem owocowym.

Dowiedz się więcej na temat: niedzielne śniadanie | śniadanie | gotowanie | kasza | omlet | tosty

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje