Przejdź na stronę główną Interia.pl

Księga smaków: Cukinia

Przywędrowała do Polski z Italii i szybko podbiła nasze serca. Nie wszyscy wiedzą, że ta zielona dama jest bardzo zdrowa i niskokaloryczna.

Zawiera witaminy z grupy B oraz C, A i K, beta-karoten i składniki mineralne. Do swego menu powinny wprowadzić ją osoby z wrażliwym układem pokarmowym. Można ją gotować, smażyć, dusić, a nawet jeść na surowo. Świetnie komponuje się z większością serów, mięsem, ziołami, ostrymi przyprawami, pomidorami oraz czosnkiem i cebulą.

Pyszna zupa


Reklama

Dwie duże cukinie umyj (nie obieraj), odkrój z nich piętki i przekrój na pół. Łyżką wybierz gąbczasty miąższ wraz z pestkami i pokrój go w kostkę. Cebulę obierz, posiekaj w piórka i zeszklij na maśle. Dodaj rozdrobniony ząbek czosnku oraz pokrojoną cukinię i podsmaż całość razem.

Po około trzech minutach zalej wszystko 1/2 l bulionu warzywnego i gotuj 15 minut (do miękkości). Gotową zupę zmiksuj na krem. Dopraw solą, pieprzem i curry. Podawaj z kleksem kwaśnej śmietany, a jeśli lubisz, z grzankami.

Placuszki z cukinii


Obraną cukinię zetrzyj na tarce, posól i odstaw na 10 minut. Odsącz z nadmiaru wody. Dodaj jajko, 2 łyżki jogurtu greckiego, świeży koperek i łyżkę mąki. Dopraw solą i pieprzem, wymieszaj. Smaż placuszki na rozgrzanym oleju najpierw na dużym ogniu po jednej stronie, potem zmniejsz ogień i smaż je na drugiej stronie, tym razem pod przykryciem.

Rumiane zdejmuj z patelni i odsączaj na ręczniku papierowym. Podawaj ciepłe z zimnym jogurtem greckim albo kwaśną śmietaną, posypane koperkiem. Palce lizać!

Frytki z cukinii

Cukinię umyj (nie obieraj) i pokrój na patyczki, jak frytki. Rozłóż je na talerzu, posól, pokrop sokiem z cytryny i natrzyj wyciśniętym czosnkiem. Po kilku minutach, gdy warzywo puści trochę soku, posyp frytki ulubionymi ziołami i pieprzem. Możesz też dodać paprykę, lubczyk albo bazylię.

Jajko roztrzep w głębokim talerzu. Panieruj frytki w jajku i bułce tartej. Smaż na złoto na mocno rozgrzanym oleju słonecznikowym. Podawaj z keczupem, majonezem lub z gęstym sosem jogurtowo-czosnkowym.


Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje