Przejdź na stronę główną Interia.pl

Gotowe w pół godziny

Zamiast spędzać pół dnia w kuchni, postaw na ekspresowe obiady!

Spaghetti z zielonym pesto

Składniki na 4 porcje: 4 porcje makaronu spaghetti, 1 pęczek bazylii, 1/2 opakowania rukoli, 20 dag świeżego szpinaku, 5 dag orzeszków pinii, 2-4 średnie ząbki czosnku, 10 dag parmezanu lub innego twardego sera, 100 ml oliwy, sól, pieprz.

Reklama

Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. Oderwać listki bazylii, opłukać.

Rukolę i szpinak również opłukać i osączyć, szpinak trochę posiekać. Czosnek obrać i przecisnąć przez praskę. Parmezan zetrzeć na tarce o drobnych otworach.

Kilka listków bazylii zostawić do dekoracji, resztę wrzucić do blendera razem z rukolą, szpinakiem, serem, czosnkiem i orzeszkami (można zastąpić je słonecznikiem, bo jest tańszy). Miksować, dolewając oliwę. Doprawić solą i pieprzem. Makaron odcedzić, wymieszać z pesto, udekorować bazylią.

Sałatka z fetą

Składniki na 2-3 porcje: 1 czerwona papryka, 3 duże pomidory, 1 mała puszka kukurydzy, 1 cytryna, 1 opakowanie sera feta (najlepiej oryginalnego), 20 dag ogórków kiszonych lub małosolnych, 2 kwaskowate jabłka, kilka gałązek tymianku, sól, pieprz, 3 łyżki majonezu.

Paprykę umyć, przekroić na pół, usunąć gniazdo nasienne, pokroić w dość dużą kostkę. Kukurydzę osączyć z zalewy, przepłukać. Ser feta pokroić w kostkę. Ogórki małosolne osączyć i również pokroić w niezbyt drobną kostkę.

Jabłka przekroić na połowę, ostrożnie usunąć gniazda nasienne, pokroić w cienkie plasterki i natychmiast skropić sokiem z cytryny, aby nie ściemniały. Pomidory również pokroić w półplasterki. Posiekać tymianek, zostawiając kilka listków do dekoracji.

Majonez, sok z cytryny i tymianek wymieszać, doprawić solą i pieprzem. Plasterki pomidorów i jabłek układać naprzemiennie na dnie salaterki, pozostałe składniki wymieszać, położyć na wierzchu, polać sosem. Udekorować ziołami.

Rurki z kurczakiem

Składniki na 4 porcje: 4 porcje makaronu typu penne lub świderków, 2 piersi kurczaka, 50-60 dag pieczarek, 2-3 ząbki czosnku, 1/2 pęczka szczypiorku, sól, pieprz, olej.

Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. Brokuł podzielić na różyczki, wrzucić na osolony wrzątek. Po 2 minutach odcedzić i przelać bardzo zimną wodą.

Rozgrzać piekarnik do 200°C. Piersi kurczaka umyć, oczyścić z błon i żyłek, pokroić na kawałki. Osolić, oprószyć pieprzem, owinąć folią aluminiową i piec przez około 20 minut.

Pieczarki obrać, opłukać, podzielić na duże cząstki i usmażyć na oleju. Szczypiorek posiekać. Odcedzony makaron połączyć z upieczonym kurczakiem, brokułami i pieczarkami. Czosnek rozgnieść z solą, wymieszać z olejem, solą i pieprzem. Polać danie powstałym sosem, posypać szczypiorkiem.

Krem z porów z boczkiem

Składniki na 4 porcje: 20 dag sera żółtego, 2 cebule, 3-4 pory, 3 ziemniaki, 10 dag masła, 1 litr wywaru wołowego lub cielęcego, 2 łyżki mąki, 4 plastry wędzonego boczku, 4 łyżki grzanek, sól, pieprz, tarta gałka muszkatołowa.

Cebule, ziemniaki i pory obrać, umyć, pokroić i podsmażyć na maśle. Oprószyć mąką, zalać wywarem i gotować 15-20 minut. Zmiksować, postawić na ogniu.

Ser zetrzeć i dodawać porcjami do zupy, cały czas mieszając. Nie doprowadzać do wrzenia! Doprawić solą, pieprzem i gałką. Podawać z grzankami i plastrami smażonego boczku.

Składniki na 4 porcje: 1 puszka tuńczyka w sosie własnym, 1 mała puszka kukurydzy, 1 średnia cebula, 1 ostra papryczka, 1/2 główki sałaty lodowej, 4 łyżki majonezu, sól, pieprz, 1 cytryna.

Sałatę podzielić na listki, umyć, lekko osuszyć ręcznikiem papierowym i porwać na kawałki.

Tuńczyka i kukurydzę osączyć z zalewy. Cebulę posiekać. Z papryczki usunąć nasionka (chyba że chcemy, by potrawa była bardzo ostra) i też ją posiekać. Wszystkie składniki sałatki wymieszać.

Cytrynę starannie wyszorować i sparzyć. Podzielić na pół. Przygotować sos: majonez zmieszać z sokiem z połowy cytryny, doprawić solą i pieprzem. Polać sosem sałatkę. Pozostałą połówkę cytryny pokroić w plasterki, udekorować nimi sałatkę.

Ryż z mięsem i grzybami

Składniki na 4-6 porcji: 20 dag ryżu, 25 dag schabu, 25 dag świeżych grzybów, 1/2 szklanki białego wina wytrawnego, 1/2 szklanki bulionu drobiowego, 1 cebula, 1 papryczka chili, kilka gałązek natki pietruszki, 10 dag żółtego sera, sól, pieprz, olej do smażenia.

Cebulę posiekać. Schab pokroić w kostkę. Grzyby oczyścić i pokroić w dość duże cząstki. Chili i natkę pietruszki umyć i posiekać (zostawiając kilka listków natki do dekoracji).

Podsmażyć mięso z cebulą na oleju, dorzucić grzyby. Chwilę smażyć, potem dodać chili i ryż, zalać bulionem i winem, doprawić solą i pieprzem. Przykryć, dusić, aż ryż zmięknie. Wymieszać z posiekaną natką. Udekorować tartym serem i listkami natki.

Dowiedz się więcej na temat: szybki obiad

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje