Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Fasolka szparagowa

Ze zwykłej fasolki szparagowej możesz przyrządzić wykwintne danie na ciepło lub zimno.

Zapiekanka z kurczakiem i pieczarkami

Składniki na 3-4 porcje: 25 dag piersi z kurczaka, 25 dag pieczarek, 1 cebula, 15 dag fasolki szparagowej, 1 szklanka bulionu warzywnego, 1 szklanka śmietanki kremówki 30 proc., 5 plasterków boczku, 3 łyżki masła, 2 łyżki mąki, olej do smażenia, sól, pieprz.

Reklama

Fasolkę umyj, osusz, usuń końcówki. Ugotuj w osolonym wrzątku, aż będzie miękka (15-20 minut). Następnie schłodź w lodowatej wodzie, by nie straciła koloru i osącz na sicie. Pokrój na mniejsze kawałki. Umyte mięso pokrój w kostkę lub paski, oprósz solą i pieprzem. Pieczarki pokrój w plasterki, a plastry boczku - w paski.

Na patelni rozgrzej olej. Włóż mięso, podsmaż aż do zrumienienia. Przełóż do miseczki i przykryj. Na tej samej patelni na rozgrzany olej wrzuć drobno posiekaną cebulę i zeszklij ją, od czasu do czasu mieszając. Następnie dodaj pieczarki i smaż tak długo, aż odparuje cały płyn. Do warzyw dodaj usmażone mięso oraz fasolkę, dokładnie wymieszaj.

W rondelku roztop 2 łyżki masła. Wsyp mąkę i, energicznie mieszając, smaż przez 1 minutę. Wlej bulion oraz śmietankę. Gotuj, cały czas mieszając, aż całość lekko zgęstnieje. Dopraw do smaku solą i pieprzem.

Żaroodporne naczynie wysmaruj pozostałym masłem. Włóż warzywa i zalej sosem śmietanowym. Na wierzchu ułóż paski boczku. Zapiekaj w temperaturze 180° C ok. 15 min, aż boczek się zrumieni.

Omlet z fasolką

Składniki na 2 porcje: 15 dag fasolki szparagowej (zielonej lub żółtej), 1 mały por, 3 łyżki masła, 4 jajka, 4 łyżki wody, 2 łyżki startego żółtego sera, sól, pieprz.

Z fasolki usuń końcówki i - jeśli jest - łyko. Umyj, dokładnie osusz i pokrój na mniejsze kawałki. Z pora zdejmij wierzchnie liście, umyj go i drobno posiekaj.

Do miski wbij jajka, dodaj zimną wodę (dzięki temu masa jajeczna będzie pulchna i delikatna) oraz sól do smaku. Widelcem lub trzepaczką roztrzep masę jajeczną aż do chwili, kiedy białka z żółtkami się połączą, a na wierzchu pojawią się kłaczki piany. Nie powinno to trwać dłużej niż pół minuty, bo masa na omlet ma być jednolita i ciągnąca, a nie puszysta.

Na dużej patelni rozgrzej 2 łyżki masła i wrzuć pokrojone warzywa. Mieszając, smaż ok. 5 minut. Następnie wlej ok. 100 ml wody i duś warzywa do miękkości. Na koniec dopraw do smaku solą oraz pieprzem.

Gdy fasolka będzie miękka i woda z patelni całkowicie odparuje, dodaj pozostałe masło i wlej rozbełtane jajka, równomiernie przykrywając fasolkę. Wierzch posyp startym żółtym serem. Zmniejsz ogień, patelnię przykryj pokrywką. Smaż, aż jajka się zetną. Usmażony omlet podziel na dwie porcje i zsuń na talerze. Rada: Do omletu możesz dodać inne warzywa np. brokuły, pomidory pokrojone w kostkę lub drobno posiekany szczypior.

Dowiedz się więcej na temat: Fasolka szparagowa

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje