Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Europejski obiad

Głodnym nowych doznań kulinarnych polecamy przysmaki z krajów Starego Kontynentu.

Ryba na sposób hiszpański

Składniki na 4 porcje: 20 dag sałaty rzymskiej, 10 dag pomidorów, sól, 2 cebule, 3 łyżki octu, 9 łyżek oliwy, 1 awokado, 2 gałązki bazylii, pieprz, 1 ząbek czosnku, 1 łyżka słodkiej papryki, po 1 łyżeczce pieprzu kajeńskiego i cytrynowego oraz suszonego tymianku, 5 dag masła, grejpfrut, 80 dag filetów z dorsza

Reklama

1. Sałatę porwać na kawałki. Awokado przekroić, wyjąć pestkę, obrać i pokroić w plasterki. Pomidory pociąć na połówki. Rozdrobnione warzywa wymieszać w miseczce. Jedną cebulę obrać, posiekać. Dodać do niej ocet. Przyprawić solą oraz pieprzem. Połączyć z 3 łyżkami oliwy. Sosem polać warzywa w miseczce. Sałatkę lekko przemieszać.

2. Czosnek oraz cebulę obrać, pokroić. Dodać posiekaną bazylię. Przyprawić łyżeczką soli, pieprzem kajeńskim i cytrynowym raz słodką papryką i tymiankiem. Filety opłukać, pokroić na 8 porcji. Masło stopić, wymieszać z pozostałą oliwą. Zanurzać kawałki ryby, a następnie obtaczać je w przygotowanej mieszance przypraw. Kłaść na rozgrzaną patelnię i smażyć po 3 minuty z każdej strony. Rybę przybrać grejpfrutem, podawać z sałatką.

Grecka musaka

Składniki na 4 porcje: po pół pęczka tymianku i natki, 1 cebula, 2 łyżki oliwy, 1 ząbek czosnku, 50 dag mielonego mięsa, sól, pieprz, 2 łyżki przecieru pomidorowego, 50 dag ziemniaków, 2 cukinie, 2 pomidory, 2 dag masła, 2 dag mąki, 350 ml mleka, gałka muszkatołowa, 10 dag parmezanu

1. Tymianek i natkę opłukać, posiekać. Obraną cebulę i czosnek pokroić w kosteczkę. Zeszklić na rozgrzanej oliwie. Dołożyć mięso, smażyć, aż się ładnie zrumieni. Mięso wymieszać z ziołami i koncentratem pomidorowym. Przyprawić solą i pieprzem. Ziemniaki obrać, pokroić w cienkie plasterki. Tak samo pociąć cukinie oraz pomidory.

2. W garnku rozgrzać masło, oprószyć mąką, zasmażyć nie rumieniąc. Do zasmażki dolać zimne mleko i stale mieszając zagotować. Sos przyprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową. W żaroodpornym naczyniu warstwami układać plasterki warzyw i masę mięsną. Każdą warstwę smarować sosem. Wierzch posypać startym parmezanem. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do temperatury 175°C. Piec około 45 minut.

Fińskie bułki cynamonowe

Składniki na 20 sztuk: 250 ml mleka, 4 dag drożdży, 45 dag mąki, 7 żółtek, 18 dag + 2 łyżki cukru, 20 dag masła, po szczypcie soli oraz mielonego kardamonu, 2 łyżeczki cynamonu

1. Z mleka, drożdży i 5 dag mąki przygotować zaczyn. Utrzeć 10 dag masła z 8 dag cukru i 6 żółtkami. Dodać 40 dag mąki, sól, kardamon oraz zaczyn. Zagnieść ciasto. Odstawić w ciepłe miejsce na 30 minut do wyrośnięcia.

2. Wyrośnięte ciasto rozwałkować. Resztę masła stopić, posmarować nim placek. Posypać cynamonem wymieszanym z 10 dag cukru. Zwinąć i pokroić na plasterki. Ciastka posmarować ostatnim żółtkiem. Posypać resztą cukru. Piec ok. 10 minut w temp. 225°C.

Życie na gorąco 29/2011

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje