Przejdź na stronę główną Interia.pl

Dieta kwiatowa. Dla kogo?

​Nikogo dziś już nie dziwi tort z płatkami róż czy stokrotkami. A talerz pełen fiołków serwuje się w ekskluzywnych restauracjach. Kwiaty to dodatek do potraw poprawiający ich smak i aromat.

Nasturcja, bratki, cukinia, nagietek czy stokrotka to składniki dań wzbogacające menu w witaminy i składniki mineralne. By wykorzystać prozdrowotne właściwości kwiatów, trzeba korzystać z tych pochodzących z upraw ekologicznych, z własnego ogródka lub dziko rosnących, z dala od dróg i miast. Najlepiej je zbierać w ciepłe i suche dni, po opadnięciu rosy. Po zebraniu kwiaty wysyp na biały papier lub płótno i pozostaw na godzinę. To ważne, by pozbyć się owadów żyjących w kwiatostanach. 

Reklama

Zanim przygotujemy kwiaty do jedzenia, niektóre warto opłukać, delikatnie usunąć pręciki, słupek oraz działki kielicha. Kwiaty bratka, cukinii, fiołka i nasturcji są jadalne w całości. Najlepiej przygotować je i podać od razu po zebraniu, bo szybko więdną. Pamiętaj, do jedzenia nie nadają się kwiaty sprzedawane w kwiaciarniach lub centrach ogrodniczych i rosnące w parkach lub na klombach.

Dowiedz się więcej na temat: kwiaty | dieta | róże | Styl.pl

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje