Przejdź na stronę główną Interia.pl

Deser bez kalorii

To jak najbardziej możliwe! Dzięki tym smakołykom nie utyjesz, za to dostarczysz organizmowi błonnika, witamin i przeciwutleniaczy. Jedz bez wyrzutów sumienia!

Czekoladowy krem z awokado

Składniki: 1 duże dojrzałe awokado, 2-3 łyżki kakao 2 łyżki mleka, mleka roślinnego (np. migdałowego) lub wody, 2-3 łyżki miodu szczypta cukru waniliowego lub cynamonu (opcjonalnie) do przybrania: posiekane pistacje lub dowolne owoce (np. truskawki, maliny, mango).

Reklama

Wszystkie składniki kremu zmiksuj na gładką masę. Wstaw na 3 godziny do lodówki. Przed podaniem przełóż do pucharków i posyp posiekanymi orzechami lub owocami. Taki deser to świetna alternatywa dla kremów na bazie śmietany i masła. Awokado zapewnia dawkę zdrowego tłuszczu, a kakao - przeciwutleniaczy. Miód możesz zastąpić syropem z agawy lub klonowym.

Muffiny z borówkami

Składniki: 150 g mąki pszennej zwykłej, 150 g mąki razowej, 2 łyżeczki proszku do pieczenia lub 1 łyżeczka proszku i 1 łyżeczka sody oczyszczonej, 3/4 szklanki płynnego miodu, 1 szklanka jogurtu lub maślanki, 1 jajko, 6 łyżek roztopionego masła, 1 szklanka borówek amerykańskich.

Do miski wsyp składniki suche: mąkę, proszek do pieczenia, sodę i cukier. Wymieszaj. W oddzielnej misce połącz składniki mokre: jogurt, roztrzepane jajko, masło i miód. Teraz dodaj do siebie zawartość obu naczyń. Uwaga: nie mieszaj za długo, bo muffiny będą twarde. W cieście mogą zostać grudki. Dodaj borówki. Wlej ciasto do foremek na muffiny. Piecz ok. 25 minut w temperaturze 180 stopni (do suchego patyczka).

Pudding chia z owocami

Składniki: 4 łyżki nasion chia, 2 niepełne szklanki mleka lub mleka roślinnego (np. migdałowego, sojowego; ewentualnie 1 szklanka dowolnego mleka + 1 szklanka mleczka kokosowego), 3-4 łyżeczki miodu do podania: świeże i suszone owoce, np. truskawki, żurawina.

Pudding najlepiej przygotować poprzedniego dnia wieczorem. Nasiona chia starannie wymieszaj z mlekiem za pomocą trzepaczki do jajek - nie mogą się sklejać! Odstaw na 15 minut i ponownie przemieszaj. Rozlej do pucharków czy szklaneczek i wstaw do lodówki. Przed podaniem udekoruj owocami. 1 łyżka nasion chia to zaledwie 49 kalorii, za to bogactwo białka i minerałów (np. magnezu, fosforu i wapnia).

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje