Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Dania z pieca

Urzekające urodą dania, które możemy podać na kolację.

Pizza wegetariańska

Składniki na 4 porcje: 30 dag mąki, cukier, sól, 2 dag drożdży, 3 łyżeczki oliwy, 1 średnia cebula, 1 ząbek czosnku, 1-2 łyżeczki curry w proszku, 1 puszka pomidorów bez skórki, np. odmiana pelati, pieprz, 30 dag brokułów, 35 dag małych pieczarek, 2 czerwone papryki, 12,5 dag mozzarelli, pół pęczka natki pietruszki, 5 gałązek tymianku, tłuszcz i mąka do formy.

Reklama

Mąkę wymieszać z cukrem i 1/2 łyżeczki soli. Dodać drożdże rozpuszczone w 250 ml letniej wody i 1 łyżeczkę oliwy. Zagnieść gładkie ciasto i odstawić pod przykryciem na 45 minut.

Cebulę obrać, posiekać. Czosnek obrać, posiekać i razem z cebulą zeszklić na 1 łyżeczce rozgrzanej oliwy. Oprószyć curry i zasmażyć. Dodać pomidory razem z zalewą, gotować 10 minut. Przyprawić solą, pieprzem oraz szczyptą cukru. Sos przestudzić.

Brokuły podzielić na różyczki, blanszować 3 minuty we wrzątku, odsączyć. Pieczarki oczyścić, pociąć na połówki. Strąki papryki pokroić na kawałki. Pieczarki razem z papryką podsmażyć na łyżeczce oliwy. Mozzarellę pokroić w plasterki. Blachę z piekarnika (30 x 35 cm) posmarować tłuszczem, oprószyć mąką, spód wylepić ciastem. Placek posypać posiekaną natką i tymiankiem. Rozłożyć brokuły, paprykę i pieczarki. Polać sosem pomidorowym. Na wierzchu rozłożyć plastry mozzarelli. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 200°C. Piec 20-25 minut.

Pikantna rolada omletowa

Składniki na 4 porcje: 1 pęczek rukoli, sól, 5 jajek, pieprz, 100 ml mleka, 100 ml wody mineralnej, 10 dag mąki pszennej, suszony tymianek, 8 kawałków suszonych pomidorów w oliwie marynowanych, 20 dag twarożku śmietankowego, 15 dag gotowanej szynki (cienkie plastry), olej do posmarowania, ew. rukola do dekoracji.

Rukolę opłukać, trzymać w zimnej wodzie. Płaską blachę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia i wsunąć do piekarnika rozgrzanego do 200°C. Jajka wymieszać mikserem z mlekiem, wodą mineralną i mąką. Ciasto przyprawić solą, pieprzem oraz tymiankiem. Listki rukoli wyjąć z wody i dokładnie osuszyć.

Podgrzaną blachę wyjąć z piekarnika. Papier, którym była wyłożona, posmarować olejem. Na tak przygotowanej blasze rozłożyć około 2/3 rukoli. Wylać ciasto i równomiernie je rozprowadzić po całej powierzchni blachy. Wsunąć do piekarnika rozgrzanego do 200°C. Piec 15-20 minut.

Pomidory suszone lekko odsączyć z oliwy, niezbyt drobno posiekać i wymieszać z twarożkiem (ewentualnie doprawić pieprzem). Omlet wyjąć z piekarnika. Posmarować serkiem. Przykryć plasterkami szynki i pozostałą rukolą. Całość zwinąć w roladę i pokroić na grube plasterki. Ułożyć na talerzu przybranym rukolą.

Składniki na 4 porcje: 80 dag ziemniaków, 1 kg szpinaku, 2 cebule, 1-2 ząbki czosnku, 1-2 łyżki oleju, 100 ml bulionu warzywnego z kostki, sól, pieprz, 60 dag pomidorów, 6 dag sera mozzarella, kilka listków bazylii, tłuszcz do formy, kolorowy mielony pieprz.

Ziemniaki dobrze wyszorować, gotować w mundurkach w posolonej wodzie około 20 minut. Odcedzić i przestudzić, polewając zimną wodą. Obrać z łupinek. Gdy ziemniaki całkiem wystygną, pokroić je w plasterki.

Szpinak opłukać, osuszyć. Cebulę obrać, drobno posiekać. Czosnek obrać, posiekać lub zmiażdżyć z solą. Czosnek z cebulą zeszklić na rozgrzanym oleju. Dołożyć szpinak. Podlać bulionem i dusić kilka minut. Pod koniec przyprawić do smaku solą i pieprzem. Przełożyć na sitko i dobrze osączyć.

Pomidory i mozzarellę pokroić w plasterki. Żaroodporną formę wysmarować tłuszczem. Na spodzie ułożyć plastry ziemniaków. Na nich szpinak oraz pomidory z mozzarellą. Każdą warstwę lekko oprószyć solą i pieprzem. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 25-30°C. Piec 25-30 minut. Zapiekankę serwować udekorowaną listkami bazylii oraz posypaną kolorowym pieprzem.


Dowiedz się więcej na temat: zapiekanki | Zapiekanka wegetariańska | Omletowe roladki

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje