Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Arbuz - soczysty, słodki, słony

Jedz go bez umiaru! Bo w kilogramie słodkiego miąższu jest tylko trzysta kalorii! Świetnie, prawda? A jak bez rozkrawania przekonać się, że arbuz już dojrzał? Opukaj go. Jeśli usłyszysz odgłos przypominający dudnienie bębna, a dodatkowo owoc jest dość ciężki, to znak, że będzie ci smakował. W wersji słodkiej lub wytrawnej.

Granita arbuzowo-imbirowa z jogurtem kokosowym

(na 6 porcji)

Reklama

Poziom trudności: 1

Czas przygotowania: 10 minut + 7 godzin zamrażania

Składniki: 150 g drobnego cukru, 20 g startego świeżego korzenia imbiru, 900 g miąższu arbuza pokrojonego w kostkę, 400 g gęstego jogurtu kokosowego (lub naturalnego wymieszanego z 2 łyżkami wiórków kokosowych), 1 mały arbuz pokrojony w półksiężyce, rękaw cukierniczy, 6 szklanek o pojemności 300 ml

W rondelku zagotuj 150 ml wody i wsyp do niej cukier. Zamieszaj, po 2-3 minutach, gdy cukier się rozpuści, dodaj starty imbir.

Przelej syrop do miski, wrzuć pokrojony w kostkę miąższ arbuza i zmiksuj za pomocą blendera na gładką masę. Następnie przełóż ją do zamykanego mrozoodpornego pojemnika i wstaw do zamrażarki na co najmniej 6 godzin.

Po tym czasie wyjmij pojemnik z lodówki i widelcem zeskrobuj schłodzoną masę. Ponownie zamknij ją w mrozoodpornym opakowaniu i wstaw na co najmniej godzinę do zamrażarki.

Jogurt z kubeczka przełóż do rękawa cukierniczego i wyciśnij po porcji do wysokich, schłodzonych wcześniej w lodówce szklanek. Następnie do każdej szklanki nałóż porcję granity arbuzowo-imbirowej.

Podawaj z cząstkami arbuza.

 

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje