Reklama

Reklama

Apetyt na zielone

Zielone warzywa są niezwykle zdrowe. Jak najlepiej je przyrządzić?

W smaku wyrazisty, pikantny, z lekką, wyczuwalną goryczką. Można go jeść na surowo (w sałatach, zmiksowany na koktajl), ale ze względu na dość twarde liście lepiej go na patelni zblanszować lub uprażyć z odrobiną oliwy i soli w piekarniku (jak czipsy). By liście jarmużu zmiękły, zalejmy je sosem winegret na 15 minut przed zjedzeniem.

Reklama

Wiosną i latem szpinak jest jasnozielony, delikatny - idealny jako dodatek do surówek i sałatek. Twardszy szpinak jesienno-zimowy smaczniejszy jest po ugotowaniu. Nie przechowujmy go dłużej w temperaturze pokojowej. Schłodźmy go jak najszybciej, a po ponownym podgrzaniu zachowa swoje walory smakowe. Podobnie jak kolendra nadaje potrawom łagodny, anyżkowy posmak.

Pokrojona bulwa fenkułu (kopru włoskiego) szybko ciemnieje, wrzućmy więc kawałki do zakwaszonej cytryną wody. Potem np. uduśmy w małej ilości wody (bulionu warzywnego, białego wina) z odrobiną masła, doprawmy solą i pieprzem. Pycha!

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje