Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Zdrowe święta

Tradycyjna kuchnia polska, choć smaczna, niekoniecznie jest najzdrowsza. Wystarczy jednak kilka subtelnych zmian.

Najważniejsze, by sięgać po produkty wysokiej jakości, najlepiej od lokalnego wytwórcy. Im świeższe, z im krótszą listą składników na etykiecie, im mniej przetworzone, tym zdrowsze. To jeszcze nie wszystko. 

Zacznij od jajka

Reklama



Podczas świąt wielkanocnych zjesz ich najwięcej, wybieraj więc te oznaczone kodem zaczynającym się od 0-PL lub 1-PL. Oznacza to, że są ekologiczne lub pochodzą od kur żyjących na wybiegu - karmionych naturalnie. To gwarancja, że zawierają więcej składników odżywczych niż jaja kur z hodowli klatkowych. Takie nioski pasie się karmą, mającą sztucznie zwiększyć ich wydajność. 

Najzdrowsze są jaja od kurek zielononóżek, choć alergikom często poleca się przepiórcze. 

Znaczenie ma sposób przygotowywania jaj. Wysoka temperatura niszczy składniki odżywcze, więc zdrowszym rozwiązaniem jest gotowanie ich na półtwardo (pięć minut) albo w koszulce.

Aby przygotować jajko w koszulce, należy ostrożnie wbić surowe jajo do rondla z gotującą się wodą z dodatkiem dwóch łyżek stołowych octu, np. jabłkowego i wyłowić je po trzech minutach. 

Dowiedz się więcej na temat: margaryna | majeranek | indyk | Wielkanoc | dieta

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje