Przejdź na stronę główną Interia.pl

Schudnij dzięki węglowodanom

Są źródłem energii, regulują poziom sytości i głodu, ale przede wszystkim ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej. Bez nich dieta nie zadziała!

Wyklucz z jadłospisu tylko węglowodany proste, czyli białą mąkę, cukier i większość owoców. Te dobre, złożone, obecne w produktach pełnoziarnistych i warzywach, uchronią cię przed podjadaniem oraz apetytem  na słodycze.

1. Ciemny chleb

Reklama

Nie musisz rezygnować z kanapek podczas diety. Wybieraj tylko chleb pełnoziarnisty, a najlepiej żytni. Wspomaga trawienie i na długo zaspokaja głód. Nie jedz go jednak za dużo, bo nadmiar może spowodować wzdęcia.

2. Rośliny strączkowe

Pół szklanki zielonego groszku dostarcza nam 12 proc. zalecanej dziennej dawki cynku. A ten z kolei zwiększa poziom leptyny - hormonu, który informuje mózg, że jesteśmy już najedzeni.

Nie stroń od fasoli.  Jest niskokaloryczna, szybko zaspokaja głód i zmniejsza ryzyko otyłości o 20 proc. Zawiera białko i żelazo, które regulują trawienie i spalają tłuszcz.

>>>Na kolejnej stronie dowiesz się, co pomaga spalić tkankę tłuszczową w okolicach brzucha<<<

Reklama

Reklama