Przejdź na stronę główną Interia.pl

Niezwykła moc zwykłych jabłek

W sałatce

Najzdrowsze są oczywiście jabłka na surowo, jedzone ze skórką. Jeśli chcesz oczyścić organizm z toksyn, przygotuj koktajl z jabłka z dodatkiem marchewki, selera naciowego i buraka. Wszystkie te składniki komponują się również w sałatce, którą warto jeść na drugie śniadanie lub kolację podczas diety odchudzającej.

Soki

Reklama

Sok jabłkowy wypijany przynajmniej dwa razy dziennie po szklance pomaga uporać się z uporczywymi zaparciami. To dodatkowa porcja płynu (gdy go brakuje, dolegliwości się nasilają), a przede wszystkim źródło fruktozy i sorbitolu. Substancje te mają właściwości rozwalniające, zapobiegając zaparciom.

Pieczone

Ugotowany owoc ma sporo pektyn, które pochłaniają dużo wody w jelitach, działając zatwardzająco. Podobne właściwości mają jabłka pieczone około 20 minut w piekarniku w temp. 180°. W tej postaci nie wywołują wzdęć ani bólu brzucha. To doskonały deser dla małych dzieci i rekonwalescentów.

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje