Przejdź na stronę główną Interia.pl

Na czym najlepiej gotować zupę?

Wywar to cenne źródło składników mineralnych. Znajdź dobry dla siebie.

W czasie gotowania do wody przechodzą substancje prozdrowotne, których potrzebujemy na co dzień. Są wywary, które pomogą schudnąć (z owsa), obniżyć ciśnienie (z samych jarzyn), walczyć z grzybicą (tzw. rosół zasadowy z samego kopru włoskiego). Niestety, wywary nie wyróżniają się zbyt wysoką zawartością witamin z grupy B i witaminy C (są one bardzo wrażliwe na działanie wysokiej temperatury i w czasie gotowania tracą swoje właściwości).

Reklama

Wywar można przygotować raz na kilka dni, a potem przechowywać do 3 dni w lodówce - nie straci smaku i właściwości. W zamrażarce można go trzymać nawet 3 miesiące. Po wyjęciu trzeba go jednak podgrzewać min. 10 min w temperaturze przekraczającej 81°C, by zapobiec rozwojowi bakterii.

Na mięsie

 Wywar z różnych gatunków mięs ma bogaty smak. W trakcie gotowania przechodzą do niego składniki mineralne. Mięso zalej zimną wodą i gotuj na małym ogniu co najmniej 3 godziny. Do wywaru przechodzi też sporo puryn, a te w organizmie przekształcają się w kwas moczowy. Dlatego wywarów mięsnych nie zaleca się osobom cierpiącym na dnę moczanową.

Jarzynowy

Obrane warzywa pokrój, wtedy do wywaru przejdzie więcej składników. Zalej zimną wodą i gotuj na wolnym ogniu, aż warzywa będą miękkie. Jarzynowy wywar pomoże pozbyć się z organizmu toksyn. Niesolony da nam dużo potasu, który obniża ciśnienie i pomaga odkwasić organizm. Filiżankę jarzynowego wywaru pij trzy razy dziennie, dodaj sok wyciśnięty z połowy cytryny. Można go pić na gorąco lub zimno, najlepiej przez  2-3 tygodnie.

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje