Przejdź na stronę główną Interia.pl

Kilka śniadań dla uczniów

​Sycące, lekkie, pełne witamin i minerałów dadzą porcję energii do nauki i zabawy.

Jak pokazują badania, dzieci jedzące śniadanie mają lepsze wyniki w nauce, są spokojniejsze, bardziej skoncentrowane. Szybciej przyswajają wiedzę. Uczniowie ci są też szczuplejsi i zdrowsi. 

Reklama

Jeśli dziecko do tej pory nie jadło śniadań, warto zmienić ten nawyk i zachęcać je do porannego posiłku. Śniadanie nie musi być duże, wystarczy szklanka koktajlu z jogurtu naturalnego i ulubionych owoców z garścią grzanek. Zdrowe uczniowskie śniadanie powinno być lekkostrawne, by nie obciążać przewodu pokarmowego od rana. Powinno zawierać porcję węglowodanów (pieczywo, płatki zbożowe, kasze, ryż, makarony). To energia niezbędna do pracy mózgu i mięśni w czasie lekcji w-f. W porannym menu warto uwzględnić białko (chudy lub półtłusty nabiał, jajka, ryby i mięso) - wspomaga ono odporność, potrzebują go też mięśnie. Świetnym uzupełnieniem śniadania są owoce, warzywa, nasiona i orzechy. To dawka witamin i składników mineralnych, dzięki którym każdy uczeń będzie pełen energii i wigoru

Ciasteczka owsiane - dla łasuchów

Zawarte w nich naturalne cukry odżywiają mózg, zaś płatki owsiane dadzą uczucie sytości na dłużej, utrzymując poziom cukru na stałym poziomie kilka godzin po jedzeniu. Jak przygotować? 50 g suszonych moreli posiekaj, dodaj 50 g płatków owsianych i suszonej żurawiny (50 g). Dodaj rozgnieciony banan, wymieszaj. Piecz ciasteczka (w zależności od ich grubości) 8-12 min w 180°C. 

Omlet z pomidorami - dla otyłych

Śniadanie dla uczniów otyłych i tych z nadwagą powinno być sycące, ale niskokaloryczne. Może to być np. omlet z białek z pomidorami. Ma niespełna 100 kcal i dostarczy białka. By je strawić, organizm potrzebuje sporo energii, którą czerpie m.in. z tkanki tłuszczowej. Pomidory to źródło potasu, który wspomaga odchudzanie. Jak przygotować? Roztrzep 3 białka, dodaj pieprz ziołowy, świeże zioła i 5 pokrojonych pomidorków koktajlowych. Smaż na odrobinie tłuszczu lub bez. Podaj z kromką pieczywa cienko posmarowaną masłem, z sałatą i pomidorem. 

Koktajl owocowy - dla tych, którzy mają problem z próchnicą

Nabiał to ważny składnik śniadań dla uczniów, którzy mają kłopoty z próchnicą. Powinni oni jeść dużo produktów mlecznych - to źródło wapnia dla mocnych kości i zębów. Jak przygotować? Garść malin, borówek lub żurawin zmiksuj ze szklanką jogurtu naturalnego. Dodaj łyżkę mielonego siemienia lnianego. Jogurt zastąpisz mlekiem lub maślanką, a świeże owoce - mrożonymi.

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje