Reklama

Reklama

Kalarepa wzmacnia odporność

Warzywo to korzystnie wpływa na układ odpornościowy i zmniejsza ryzyko zachorowania na niektóre nowotwory, zwłaszcza piersi.

Dzięki dużej zawartości żelaza i wapnia ochroni nas też przed nadciśnieniem tętniczym i obniży poziom złego cholesterolu we krwi. Wzmocni też włosy, skórę i paznokcie.

Reklama

Warzywo to  jest niskokaloryczne i pełne błonnika, pomaga więc w odchudzaniu i leczy z zaparć. Kalarepa nie jest za bardzo wskazana tylko osobom cierpiącym na niedoczynność tarczycy, gdyż tak jak inne rośliny kapustne (kapusta, kalafior, brokuł, jarmuż) ma właściwości wolotwórcze.

Ostrożnie do jedzenia surowej kalarepy powinny też podchodzić osoby cierpiące na wzdęcia. Jej bulwy zawierają  bowiem substancje, które nie są trawione w przewodzie pokarmowym. Najwięcej cennych właściwości znajduje się w liściach kalarepy, które możemy dodawać do sałatek, zup oraz zrobić z nich pesto.

Składniki

  • 100 g kalarepy
  • garść liści roszponki albo innej sałaty
  • 4 rzodkiewki
  • zielony ogórek szklarniowy lub 2 gruntowe
  • łyżka oliwy
  • łyżeczka soku z cytryny
  • łyżka miodu
  • łyżka octu balsamicznego.

Kalarepę, ogórek i rzodkiewkę obierz i pokrój w cienkie półplasterki. Liście kalarepy potnij na paski. Oliwę połącz z miodem i octem balsamicznym. Warzywa wymieszaj w salaterce i polej sosem.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje