Reklama

Reklama

Dieta Dąbrowskiej tym razem w płynnej wersji

Dieta warzywno-owocowa dr Dąbrowskiej to jedna z najpopularniejszych w Polsce diet. Mimo że jej założenia są dość restrykcyjne (w jadłospisie znajdują się tylko warzywa i owoce) wiele osób twierdzi, że dzięki niej nie tylko zrzuciło zbędne kilogramy, ale również oczyściło organizm z toksyn. W nowej książce dr Dąbrowska pisze o tym, jak dzięki sokom i zupom urozmaicić postny jadłospis.

Poniżej publikujemy fragment książki "Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej w postaci płynnej".

Reklama

Koktajle, soki i rożnego rodzaju napary to niezbędny element diety dr Dąbrowskiej. Są proste do przygotowania, można do nich użyć dowolnego warzywa, owocu, zioła czy kiełków. Napary i soki doskonale gaszą pragnienie i uzupełniają dietę o witaminy i mikroelementy.

Proste i szybkie miksy o niesamowitych smakach to zdrowy element uzupełniający post, niezbędny podczas diety płynnej. Ten rodzaj posiłków świetnie syci, ponieważ zarówno wyciskane, jak i zblendowane warzywa zawierają dużo błonnika.

Przy dobieraniu składników dajmy się ponieść fantazji. Do koktajlu można dodać ulubione warzywa, dowolnie je zmiksować, doprawić świeżymi ziołami i cieszyć się własną kompozycją. Smak doskonale uzupełnią dodatki: ocet jabłkowy, imbir, cynamon, anyż, kurkuma czy sok z kiszonek. Może to być również mała ilość owoców z listy zalecanych podczas etapu postu. Czasem wytrawny koktajl trudno wypić, a dodanie połowy szklanki soku czy musu jabłkowego sprawi, że smak będzie bardziej przystępny. 

Surowe vs. gotowane

Nieprzetworzona żywność, szczególnie ta roślinna, to doskonałe źródło składników odżywczych, podczas gdy przetwarzane termicznie jedzenie staje się w nie uboższe, a ponadto znacznie zyskuje na kaloryczności.

Surową żywność można podgrzać jedynie do 40 stopni. To temperatura graniczna, powyżej której witaminy i enzymy tracą wartości. Składniki odżywcze w gotowanych i smażonych potrawach często są zredukowane o połowę w stosunku do surowych produktów, a proces pieczenia i gotowania nierzadko tworzy nowe substancje chemiczne i wiązania, z którymi organizm sobie nie radzi i które mogą powodować choroby. Ponadto podczas obróbki termicznej giną wszystkie enzymy, które mają rozkładać żywność i zwiększać pobieranie składników odżywczych.

Aby szybko zrobić koktajl czy sok, najlepiej przechowywać w lodowce już gotowe, umyte składniki. Koktajl daje dużą dowolność, jeśli chodzi o konsystencję. Jeśli lubisz dania gęste, przypominające przecier, o wyrazistym smaku, dolej mniej wody. Jeśli wolisz płynną, bardziej aksamitną konsystencję, dodaj więcej płynu. Wodę najlepiej dolewać stopniowo, aż uzyskasz taki koktajl, jaki najbardziej ci odpowiada.

***Zobacz także***

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje