Reklama

Reklama

Czy jeść kaszę gryczaną?

Dziś na naszych stołach króluje kasza gryczana prażona, a biała pojawia się sporadycznie. Może czas to zmienić?

Po tym, jak znaleziono w niej wysokie stężenie glifosatu, czyli środka do ochrony roślin, który ponoć przyczynia się do powstania raka, aż strach ją kupić. 

Reklama

Ta toksyczna substancja trafiła do kaszy w wyniku jej prażenia. I choć wadliwa żywność została już wycofana ze sprzedaży, lepiej jeść kaszę gryczaną białą, czyli niepaloną.

Oto jej zalety:

Jest w niej dużo białka i błonnika, a magnezu ma więcej niż gorzka czekolada. 

Znajdziesz w niej też sporo potasu, żelaza i wapnia oraz witamin z grupy B.

Zawiera lizynę - aminokwas, który wzmacnia odporność.

Jest bezglutenowa oraz niskokaloryczna. 

Jej systematyczne spożycie (minimum raz lub dwa razy w tygodniu) między innymi reguluje gospodarkę hormonalną 

Sposób przygotowania

Szklankę białej kaszy upraż na suchej patelni. 

Potem zalej dwoma szklankami wody i zagotuj. 

Zobacz także:

Dowiedz się więcej na temat: kasza gryczana | diety | zdrowie | jedzenie

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje