Przejdź na stronę główną Interia.pl

Co jeść, aby uzupełnić niedobory magnezu

Bogatym źródłem tego pierwiastka są warzywa zielone: jarmuż, brokuły, rukola, szpinak, które najlepiej jeść każdego dnia. Należy wybierać tylko pełnoziarniste pieczywo, makarony i ryże.

W magnez obfitują kasze, zwłaszcza gryczana, a także fasola, soczewica, awokado. Znajduje się on również w kakao, które powinny pić nie tylko dzieci. Ten cenny pierwiastek kryje się w migdałach i orzechach. Warto unikać picia kawy, która wypłukuje magnez z organizmu.

Reklama

Śniadanie

2 kromki ciemnego pieczywa  z pastą z awokado i płatków migdałowych, kakao lub płatki owsiane z mlekiem, zielona herbata.

Drugie śniadanie

Koktajl z banana i jarmużu lub sałatka z rukoli, pestek dyni, sera pleśniowego, gruszki i pestek granatu, lemoniada

Obiad

Grochówka, kasza gryczana  z krewetkami i brokuły, kompot lub zupa z soczewicy, bitki wołowe z brązowym ryżem i szpinakiem, lemoniada.

Podwieczorek

Garść bakalii: rodzynki, migdały, orzechy, kakao lub ciastko owsiane z czekoladą, woda.

Kolacja

Zapiekanka z makaronu razowego z pomidorami, kurczakiem i natką pietruszki, herbata albo 2 placki z otrąb pszennych i owsianych, herbata.

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje