Przejdź na stronę główną Interia.pl

Wzmocnij swój wzrok latem, jedząc...

Chcesz zachować dobry wzrok na długie lata? Zastosuj specjalną letnią dietę.

Lato to idealna okazja, by wzmocnić wzrok. Nie chodzi tylko o odpoczynek od komputera i telewizora, ale o dostarczenie organizmowi substancji, których nasz wzrok bardzo potrzebuje. Wystarczy jeść regularnie pięć posiłków dziennie, a w każdym uwzględnić porcję (filiżankę) kolorowych: zielonych, żółtych, pomarańczowych i czerwonych warzyw oraz owoców.

Reklama

Zawarte w nich substancje są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wzroku. Trzeba dostarczać je w każdym posiłku, ponieważ organizm nie potrafi ich wytwarzać ani gromadzić. Warzywa najlepiej jeść na surowo albo tylko krótko gotowane.

By lepiej przyswoić zawarte w nich prozdrowotne substancje, skrapiaj warzywa oliwą lub olejem. Spróbuj sama: filiżanka jagód, lampka czerwonego wytrawnego wina, warzywa świeże i gotowane, a wszystko zobaczysz w lepszych barwach.

Jagody i borówki

Mają dużo antyoksydantów, w tym flawonoidów, które zapobiegają kurzej ślepocie. Pobudzają wytwarzanie substancji odpowiedzialnych za widzenie o zmierzchu. Podobnie działają jeżyny, czarna porzeczka i aronia.

Papryka

To jedno z najbogatszych źródeł witaminy C. Ta zaś wzmacnia naczynia krwionośne odżywiające i dotleniające siatkówkę oka. Paprykę najlepiej jeść na surowo. Wysoka temperaturą pozbawia warzywo znacznych ilości cennej witaminy.

Czerwone wino

To bogate źródło resweratrolu - substancji o właściwościach przeciwutleniających. Poprawia on krążenie krwi w naczyniach krwionośnych gałki ocznej, ulepszając ostrość widzenia. Wystarczy wypić lampkę czerwonego wina co 2 dni.

Kukurydza

Ma sporo zeaksantyny - substancji, która działa podobnie jak luteina. Chroni soczewkę oka przed działaniem wolnych rodników. By dostarczyć odpowiednią ilość zeaksantyny, zjedz 1/2 szklanki kukurydzy dziennie. Podobnie działa groszek cukrowy.

29/2014 Świat i Ludzie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje