Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Magia życia w witaminach

Korzystając z dóbr, jakie dała nam Matka Ziemia dostarczamy sobie cennych składników odżywczych. Nie zawsze jednak naturalną drogą. Mimo to ich obecność w naszym życiu ma ogromne znaczenie. Warto także pamiętać o szkodliwym wpływie witamin na nasze zdrowie.

Witaminy i związki mineralne poprawiają naszą ogólną formę i nastawienie do otaczającego nas świata.

Nabierzesz ochoty do życia

Reklama

Coraz trudniej jest nam żyć. Niekiedy wszystkie dni przypominają tylko walkę z wiatrakami w dążeniu do naszych upatrzonych celów. Kiedyś w końcu musi przyjść moment załamania. Jak podają statystyki na depresję zapada prawie 20 % społeczeństwa. Liczby wydają się być zaskakująco wysokie. Możemy zatem podpowiedzieć, jakie witaminy i związki mineralne powinny znaleźć się w naszej diecie lub stosowanych suplementach, aby depresji w miarę możliwości zapobiegać lub łagodzić już stan, który nas dręczy.

Zalecane dawki witamin

Dzienną dawką dobrego samopoczucia, skutecznie poprawiającą nastrój jest witamina C w dawce 1000 - 4000 mg, witaminy z grupy B w postaci 100 mcg kwasu foliowego, 10 mg ryboflawiny (witaminy B2), 10 mg tiaminy (witaminy B1), 10 mg witaminy B6 oraz selenu; dla kobiet zaleca się 55 mcg, a dla mężczyzn 70 mcg selenu.

Jak one działają?

Selen
Wstępne badania naukowe wykazały, że zwiększenie ilości przyjmowanego selenu (powyżej 100 mg) poprawia formę i znacznie niweluje zmęczenie. Jednak mimo to ciągle uważa się, że najodpowiedniejszą dawką jest ta maksymalna w przypadku mężczyzn, czyli 70 mg na dzień. Dlatego póki co, warto trzymać się ustalonych norm.

Witamina C
Dbałość o jej dostateczną ilość w organizmie jest bardzo istotna u osób walczących ze stanami depresyjnymi. Zaobserwowano u nich znaczne obniżenie jej poziomu wraz z postępującą depresją.

Witaminy z grupy B
Bardzo korzystnie wpływają na poprawę humoru i dodają energii. Ich obecność w organizmie spełnia bardzo istotną funkcję w produkcji serotoniny, która odpowiada między innymi za nasze dobre samopoczucie.

Przeczytaj uważnie!

Osoby przyjmujące trójcykliczne środki antydepresyjne, przed wprowadzeniem suplementów witaminy C koniecznie muszą tą decyzję skonsultować z lekarzem prowadzącym leczenie.

Zwalczysz zmęczenie

Choć najczęściej zmęczenie dotyka nas z przepracowania i braku odpowiedniej ilości snu, nierzadko spowodowane jest również brakiem koniecznych składników dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Czego nam może brakować i czym się możemy ratować?

Zalecane dawki witamin

Abyśmy mogli skutecznie pokonać zmęczenie, dziennie powinniśmy przyjmować 400 mg witaminy C, 200 mg potasu, 15 mg żelaza i 200 mg magnezu. To się nazywa wsparcie!

Jak one działają?

Witamina C
Przy dziennej dawce 400 mg mamy szansę na większy zapas energii, który pozwoli nam zwalczyć dopadające nas zmęczenie.

Potas i magnez
Te dwa minerały skutecznie likwidują stany zmęczenia. Pozwalają na szybki wzrost sił.

Żelazo
Z uwagi na to, że brak żelaza jest przyczyną anemii, a ta również objawia się dużym zmęczeniem i brakiem energii, żelazo jest uznawane za dobroczyńcę, który pozwala przywrócić stały poziom energii w organizmie.

Przeczytaj uważnie!

Nie zawsze stosowanie takiej kuracji witaminowo - mineralnej może pomóc w niwelowaniu i zmniejszaniu odczucia zmęczenia. W sytuacji, gdy towarzyszą mu dodatkowe objawy, jak bóle mięśniowe i kłopoty z koncentracją, a stan ten odczuwalny jest dłużej niż 6 miesięcy, konieczny jest kontakt z lekarzem. Takie zmęczenie może wymagać specjalistycznego leczenia, bo tak właśnie objawia się syndrom chronicznego zmęczenia.

W wypadku leczenia nerek, cukrzycy, serca wprowadzanie do diety suplementów potasu i magnezu, musi być każdorazowo skonsultowane z lekarzem.

Wzmocnisz swoją odporność

Nasze życie nie składa się tylko z okresów pełni sił witalnych i świetnej formy zdrowotnej. Dość często nasz organizm poddawany szkodliwemu działaniu środowiska zewnętrznego, wielu wirusów i drobnoustrojów - jest narażony za częste zapadanie na wiele chorób. To czy będą nas one dotykać zależne jest w dużej mierze od siły naszego układu odpornościowego. Dlatego warto pomyśleć o tym, aby go regularnie wzmacniać.

Zalecane dawki witamin

Wzmacnianie systemu immunologicznego wymaga szerszego wsparcia. Jako doskonały skład witaminowy wzmacniający bariery ochronne naszego organizmu uważa się skład następujących substancji: 15 mg cynku, 500 mg witaminy C, 50 mg witaminy B6, 18 mg żelaza, 400 j.m. witaminy E, w takiej samej ilości witamina D, 5000 j.m. witaminy A oraz ok. 10.000 j.m. beta - karotenu.

Bolesna menstruacja? Znajdź kompleksowe rozwiązanie! Czytaj na następnej stronie.

Dowiedz się więcej na temat: witaminy | minerały | zdrowie | zażywać | tabletki

Reklama

Wasze komentarze (2)

Dodaj komentarz Sortuj

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje