Przejdź na stronę główną Interia.pl

4 sposoby na skurcze w nogach

Naturalne sposoby na uciążliwą dolegliwość.

1. Napij się "wody sodowej"

Skurcz mięśni, zwłaszcza po wysiłku, może być wywołany nadmiarem kwasu mlekowego. Soda oczyszczona ma dużą zasadowość, więc zneutralizuje kwas. Rozpuść łyżeczkę w szklance wody i wypij. Niezbyt smaczne, ale pomaga!

2. Łyknij koktajl z selera

Reklama

Seler - i naciowy, i korzeniowy - dostarcza magnez i potas, a często to właśnie niedobór tych pierwiastków powoduje skurcze. Ma też witaminy, które skracają czas regeneracji mięśni. By sobie pomóc, pij sok wyciśnięty z selera i połowy ogórka. Schłodzony smaczniejszy!

3. Kąpiel w epsomskiej solance

Pół godziny pluskania się w wodzie z gorzką solą (czyli solą Epsom) wspomoże regenerację. Sól ta dostarcza magnez, który wchłania się przez skórę.

4. Przyjmuj magnez i potas... w jedzeniu!

Jeśli masz skłonności do skurczów, właściwie komponuj jadłospis. Jedz dużo fasoli, migdały, orzechy, kasze, pomidory, mak, banany, pomarańcze.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje