Przejdź na stronę główną Interia.pl
Bób - składnik diety

Zdrowotne właściwości bobu

Nasiona bobu zawierają w sobie źródło witamin B1, B2, PP, C oraz wapń, magnez, żelazo, karoten. Jest także źródłem błonnika, który dobrze wpływa na funkcjonowanie układu pokarmowego, dlatego bez wahania może być składnikiem twojej diety.

Osoby, które walczą z chorobami układu krążeniowego również nie mają się czym martwić, ponieważ bób nie zawiera cholesterolu. Tak więc bób polecany jest zarówno dla osób, które są na diecie oraz dla tych, którzy mają problem z cholesterolem.

Reklama

Młode nasiona bobu można spokojnie jeść surowe, natomiast starsze należy wcześniej obgotować, a później można dodać do zupy lub sałatek. Najczęściej bób gotuje się z koprem i masłem.

Składniki:
- bób,
- gałązka kopru,
- łyżka masła,
- sól,
- pieprz.

Przygotowanie

Bób należy dokładnie umyć i wrzucić do garnka z wodą i koprem, gotować do czasu aż zmięknie i pod koniec gotowania posolić. Gdy bób będzie gotowy odcedzić, dodać łyżkę masła i odrobinę pieprzu, wszystko razem wymieszać i odstawić do ostudzenia.

Dowiedz się więcej na temat: bób

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje